پیام رئیس جمهور مصر به همتای تونسی

پیام رئیس جمهور مصر به همتای تونسی
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 13:56

وزیر خارجه مصر در سفری به تونس با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و امنیت و ثبات مصر و تونس گفت‌وگو کرد.

العالم _ تونس

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز سه‌شنبه (دیروز) در کاخ قرطاج با «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس دیدار کرد.

شکری در این دیدار پیام «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را به همتای تونسی او ابلاغ و بر حمایت مطلق از اقدامات تاریخی سعید برای تحقق اراده ملت و تضمین ثبات این کشور و تحقق منافع آن تأکید کرد.

ریاست‌جمهوری تونس در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که فرصت دیدار سعیّد با شکری فرصت خوبی برای قدردانی از رهبری و ملت مصر به دلیل همبستگی با تونس برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ بود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، رئیس جمهور تونس در این دیدار بر استمرار هماهنگی و همکاری مصر و تونس تأکید کرد و گفت که امنیت و ثبات تونس جزء لاینفک امنیت و ثبات مصر است.

وزیر خارجه مصر نیز گفت که قاهره به درایت رئیس جمهور تونس و توان او برای رهبری مسیر مسالمت‌آمیز قانون اساسی اعتماد دارد و برای تونس و ملت آن موفقیت و تحقق آینده بهتر را آرزو می‌کند.

اخیرا رئیس جمهور تونس طی فرمانی، «هشام المشیشی» نخست‌وزیر این کشور را برکنار و علاوه بر تعلیق فعالیت پارلمان، مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را لغو کرد، امری که باعث اعتراضاتی در چندین شهر این کشور شد.

پس از این اقدامات، السیسی بر حمایت کامل مصر از تصمیمات رئیس جمهور تونس تأکید کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها