در دیدار رییس مجلس تاجیکستان:

رییسی: با اتکا به پیشینه تمدنی روابط ایران و تاجیکستان را ارتقا دهیم

رییسی: با اتکا به پیشینه تمدنی روابط ایران و تاجیکستان را ارتقا دهیم
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 19:46

رییس جمهوری گفت: روابط تهران و دوشنبه فراتر از روابط عادی دو کشور با یکدیگر است و باید با اتکا به نزدیکی‌های فرهنگی و تمدنی، برای ارتقای سطح این روابط گام‌های جدی برداشت.

العالم ـ ایران ـ سباسی

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در دیدار «محمدطائر ذاکرزاده» رییس مجلس تاجیکستان، روابط دو کشور را متکی بر همدلی و همزبانی دانست و گفت: روابط تهران و دوشنبه فراتر از روابط عادی دو کشور با یکدیگر است و باید با اتکا به نزدیکی‌های فرهنگی و تمدنی، برای ارتقای سطح این روابط گام‌های جدی برداشت.

رییس جمهوری توسعه روابط ایران، تاجیکستان و افغانستان به عنوان سه کشور فارسی زبان را دارای اهمیت فراوان عنوان کرد و اظهار کرد: ناامنی‌های امروز افغانستان که ریشه در دخالت‌های بیگانگان در این کشور دارد، به نفع هیچ‌کس نیست و ایران و تاجیکستان باید برای رفع این نگرانی مشترک در عرصه دوجانبه و بین‌المللی همکاری‌های نزدیکی‌تری با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدطائر ذاکرزاده رییس مجلس تاجیکستان هم در این دیدار با اعلام سلام و تبریک رییس جمهوری تاجیکستان به آیت‌الله رییسی، تصریح کرد: روابط ایران و تاجیکستان بر محور دین، زبان، فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک بنا شده و ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دارد.

پربیننده ترین خبرها