سوالاتی که در جریان تحقیق درباره انفجار بندر بیروت مطرح شود!

سوالاتی که در جریان تحقیق درباره انفجار بندر بیروت مطرح شود!
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 11:54

"ماجد نعمه" کارشناس سیاسی اظهار داشت که با گذشت یک سال از انفجار بندر بیروت، دولت لبنان اقدامی برای پیدا کردن دلیل واقعی این حادثه نکرده است و طرفی را مسئول آن خوانده و اتهاماتی بی‌اساس علیه آن مطرح می‌شود.

العالم- لبنان

نعمه در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد، به جای اینکه دولت لبنان به شناسایی مسئول اصلی انفجار بندر بیروت و مغز متفکر پشت این حادثه اقدام کند، شاهد هستیم که خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های غربی اتهاماتی را علیه حزب‌الله و محور مقاومت مطرح می‌کنند و تحلیل‌های مبتنی بر توهم و دروغ ارائه می‌دهند.

نعمه گفت: "نگران هستیم که سناریوی تحقیقات درباره انفجار لنگرگاه بیروت همان مسیر پرونده تحقیقات درباره ترور رفیr الحریری( نخست‌وزیر اسبق) را طی کند؛ زیرا تیم تحقیق درباره انفجار بندر تمامی جوانب و احتمالات را مدنظر قرار می‌دهند ولی به بُعد و رویکرد اصلی این پرونده توجهی نمی‌کنند از جمله اینکه چرا این کشتی وارد لبنان شد؟، چرا با وجود آگاهی از محموله کشتی، به آن اجازه داده شد لنگر بیندازد؟، و یا اینکه چرا در مورد اینکه چه کسی هزینه این محموله را پرداخت کرده، تحقیق نمی‌شود؟. گرچه پاسخ این سوال‌ها آسان است ولی با این حال، انگشت اتهام سمت اشخاص اشتباهی می‌رود."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها