ادامه محکومیت حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

ادامه محکومیت حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 16:47

به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران مناطقی در جنوب لبنان، کاربران شبکه های اجتماعی امروز پنجشبنه با راه اندازی هشتگ‌هایی از قبیل "العرقوب"، "مزارع شبعا" و "لبنان، این حملات تجاوزکارانه صهیونیست ها را محکوم کردند.

العالم ـ لبنان

جنگنده های دشمن صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه منطقه الدمشقیه در جنوب لبنان را بمباران کردند. این حملات منطقه ای غیرمسکونی را هدف گرفت. رسانه های اسراییلی تاکید کردند موشک هایی که روز گذشته اطراف شهرکنشین کریات شمونه را هدف گرفتند، از منطقه الدمشقیه شلیک شده بودند.

روزنامه الاخبار لبنان امروز نوشت: به رغم آنکه دشمن بامداد امروز اعلام کرد که در واکنش به شلیک موشک ها دست به دو حمله زد و ناظران در تل آویو تاکید کردند که این دو حمله مواضع حزب الله را هدف نگرفت بلکه فقط حامل پیام بوده است؛ اما این حملات تجاوزکارانه در واقع خطوط قرمز را زیرپاگذاشت.

این نخستین بار است که دشمن صهیونیستی از جنگنده های خود برای حمله به عمق خاک جنوب لبنان استفاده می کند. حال آنکه پیش از این فقط به شلیک موشکها خواه به سمت کشتزارهای شبعا و یا شمال فلسطین با حملات توپخانه ای پاسخ می داد.

مقاومت هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده است. ستاد تبلیغات جنگ نیز فقط به انتشار خبر این حملات اکتفا کرد. آخرین باری که دشمن از جنگنده های خود برای بمباران مواضع مقاومت استفاده کرد، فوریه 2014 بوده است. آن زمان جنگنده های اسراییلی یکی از مواضع حزب الله در مرزهای لبنان ـ سوریه در شرق شهرک جنتا را هدف گرفت. مقاومت نیز در واکنش به اقدام دشمن در نقض قواعد درگیری، دست به عملیاتی در کشتزارهای شبعا زد.

از سال 2006 مقاومت دشمن را وادار کرد که از هرگونه تجاوز به خاک لبنان دست بکشد و انتظار نمی رود که اینک به دشمن اجازه دهد تا این معادله را نقض کند. بویژه اگر مقاومت تشخیص دهد که حملات بامداد امروز در چارچوب تلاش رژیم صهیونیستی برای برهم زدن معادله درگیری باشد.

برخی شخصیت های لبنانی، پایگاه های اطلاع رسانی و نیز کاربران شبکه های اجتماعی به محکومیت این حملات تجاوزکارانه علیه جنوب لبنان ادامه دادند؛ کاربران با راه اندازی هشتگ هایی، رژیم صهیونیستی را آماج حملات خود قرار دادند.

شیخ "احمد قبلان" مفتی لبنان توییت کرد: آنچه که در مرزهای لبنان رخ داد، یک تجاوزگری صهیونیستی آشکار است.

در حساب رسمی "روزنامه الدیار" توییتی بدین مضمون آمده است که هیات اهالی العرقوب و کشتزارهای شبعا حملات تجاوزکارانه صهیونیست ها به برخی مناطق بویژه روستاها و بلندی های العرقوب را محکوم می کنند.

کاربری به نام "دنیا الوطن" توییتی به نقل از جنبش مقاومت اسلامی(حماس) منتشر کرد: جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز پنبجشنبه تاکید کرد که بمباران وحشیانه صهیونیست ها علیه کشور دوست و برادر لبنان تجاوزی آشکار و اقدامی تروریستی است که بیانگر سیاست های شرورانه صهیونیست ها علیه تمام اقشار و ملت های مسلمان است.

"شبکه اخبار سوریه" نیز در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: صدای انفجارها که در العرقوب و حاصبیا و مرجعیون به گوش می رسد، برخاسته از تمرین های نظامی صهیونیست ها در داخل اراضی اشغالی است.

"شبکه المیادین" نیز در حساب توییتری خود خبری از حسان دیاب رییس دولت پیشبرد امور در لبنان منتشر کرد: حسان دیاب گفت که این حملات جدید و خطرناک تهدیدی بزرگ است که آرامش را در جنوب لبنان هدف گرفته است. وی از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا "اسراییل" را ازاینگونه اقدامات بازدارند.

پربیننده ترین خبرها