سفر وزرای کشور و دفاع عراق به قاهره و تحویل نامه الکاظمی به السیسی

سفر وزرای کشور و دفاع عراق به قاهره و تحویل نامه الکاظمی به السیسی
شنبه 16 مرداد 1400 - 14:09

وزیر دفاع عراق که به همراه وزیر کشور، شب گذشته وارد قاهره شده، حامل نامه رسمی «مصطفی الکاظمی» برای رئیس‌جمهور مصر است.

العالم - عراق

روزنامه رسمی «الصباح» عراق در شماره امروز خود (شنبه - ۷ آگوست)، از سفر شب گذشته وزرای دفاع و کشور عراق به مصر خبر داد.

به نوشته این روزنامه، «جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق، طی سفر رسمی برای دیدار با شماری از مقامات ارشد مصری، شب گذشته وارد فرودگاه بین‌المللی قاهره شدند.

بر اساس این گزارش، جمعه عناد در این سفر، حامل نامه رسمی «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر است.

این سفر در چارچوب سفرهای رسمی میان مقامات مسئول دو کشور به ویژه پس از نشست سه‌جانبه اخیر در بغداد با حضور السیسی، «عبدالله دوم» شاه اردن و الکاظمی صورت می‌گیرد.

برخی منابع می‌گویند که محتوای نامه الکاظمی به رئیس جمهوری مصر به برنامه بغداد برای میزبانی نشستی منطقه‌ای ارتباط دارد. روز سه شنبه نیز «خالد بتال النجم»، وزیر برنامه‌ریزی عراق، در سفر به کویت دعوت رسمی الکاظمی از امیر کویت برای شرکت در این نشست را به وی تقدیم کرد.

چندی پیش، روزنامه العربی الجدید، از برنامه‌ریزی دولت عراق برای برگزاری قریب‌الوقوع یک کنفرانس منطقه‌ای با حضور همسایگان این کشور از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر داد.

یک مقام مسئول بلندپایه در وزارت خارجه بغداد گفته بود که نخست‌وزیر عراق قصد دارد یک کنفرانس برای کشورهای همسایه عراق و سایر کشورهای منطقه برگزار کند تا طی آن، پرونده‌های مرتبط با عراق و دارای ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بررسی کند. به همین منظور، یک کمیته کوچک در داخل دفتر الکاظمی برای تدارک این امر، تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش، این کمیته مسئول تدارک مقدمات لازم برگزاری یک کنفرانس با حضور کشورهای همسایه عراق از جمله، ایران، ترکیه، عربستان سعودی، کویت و اردن، نمایندگانی از نظام بشاراسد در سوریه و شماری از کشورهای عربی تاثیرگذار و نمایندگانی از اتحادیه اروپا است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها