تازه ترین هشدار سازمان ملل در باره فاجعه زیست محیطی در زمین / جهان در آستانه فاجعه زیست محیطی قرار دارد.

تازه ترین هشدار سازمان ملل در باره فاجعه زیست محیطی در زمین / جهان در آستانه فاجعه زیست محیطی قرار دارد.
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 19:16

تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد در باره تغییرات آب و هوایی زمین، خطاب به جامعه بین المللی، حاوی شفاف ترین و واضح ترین هشدار درباره خطرات تشدید تغییرات اقلیمی در این سیاره است.

العالم - اروپا

تارنمای فرانس انفو ار مقاله هیات بین دولتی نظارت بر دگرگونی های آب و هوایی(IPCC) که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، نشان می دهد که جهان در آستانه فاجعه زیست محیطی قرار دارد.

الوک شارما از انگلیس که ریاست نشست بلندپایه اقلیمی و آب و هوایی کوپ ۲۶ (COP26) را در نوامبر برعهده خواهد داشت، به روزنامه آبزرور گفته که این گزارش بین دولتی، نشانگر قرار داشتن زمین در آستانه فاجعه بالقوه زیست محیطی است.

او افزود: این سخت ترین هشدار تاکنون در باره رفتار نوع بشر است که به صورت هشدار دهنده و نگران کننده ای روند گرمایش آب و هوای زمین را تشدید می کند و به این علت نشست کوپ ۲۶ این موضوع باید این موضوع را جدی گرفته و بررسی کند. نمی توانیم ۲ پنج یا ۱۰ سال انتظار بکشیم. در صورتی که کشورها اکنون اقدام نکنند، متاسفانه برای همیشه فرصت را از دست خواهیم داد.

سازمان نظارتی آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس هشدار داده که در صورت تمایل به دستیابی به هدف محدود کردن میزان گرم شدن دمای زمین تا ۱.۵ درجه سانتیگراد در سال جاری (۲۰۲۱) همه فعالیت های تولید، اکتشاف و استخراج سوخت های فسیلی باید متوقف شود.

روزنامه ال پائیس اسپانیا در گزارشی با عنوان «معضلات آب و هوایی، جهان را به چالش کشیده است» نوشت: تصاویر سیل آلمان و بلژیک یا مسافران متروی ژنگژوی چین که تا گردن در آب فرو رفته‌اند، صحنه هایی از فاجعه هایی است که بشریت در آن گرفتار شده که به گفته کارشناسان اقلیم شناسی، بخش عمده ای از سناریوی این فیلم‌نامه، به دست انسان نوشته شده است. هم زمانی پدیدهای ویران کننده اقلیمی در مناطق مختلف جهان سبب شده تا مسئله تغییرات آب‌ و هوایی در کانون بحث‌های سیاسی و نگرانی‌های اجتماعی قرار گیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها