بازداشت گروهی از صهیونیست‌ها که در اوکراین از گردشگرها اخاذی می‌کردند

بازداشت گروهی از صهیونیست‌ها که در اوکراین از گردشگرها اخاذی می‌کردند
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 12:21

پلیس اوکراین می‌گوید دسته‌ای از صهیونیست‌های خلافکار را در پایتخت این کشور بازداشت کرده که به اخاذی و باج‌گیری از گردشگران خارجی مشغول بودند.

العالم - اروپا

صهیونیست‌های خلافکار که در فلسطین به اشغالگری و کودک‌کُشی مشغول هستند، در اروپا نیز به شکل دیگری ماهیت خود را نشان دادند.

رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یکشنبه گزارش دادند که پلیس اوکراین گروهی از صهیونیست‌های خلافکار را در «کی‌یف» بازداشت نموده که از گردشگران خارجی اخاذی و باج‌گیری می‌کردند.

به نوشته نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز»، حوزه فعالیت این گانگسترهای صهیونیست رستوران‌ها و کافه‌ها بود که به دلیل افراط در اخاذی، مقام‌های اوکراینی بارها به گروه‌های گردشگری درباره این باند هشدار داده بودند.

بر اساس این گزارش، این گروه که کار خود را از سال ۲۰۲۰ در پایتخت اوکراین شروع کرده بود، تاکنون از حدود ۱۵۰ گردشگر کلاهبرداری و باج‌گیری کرده بودند. نحوه کار آنها نیز بدین شکل بود که با اجیرکردن تعدادی از پیشخدمت‌های رستوران‌ها و کافه‌ها، صورتحساب‌هایی ۱۰ برابر بیشتر از سفارش‌ها برای پرداخت به گردشگران تحویل می‌دادند.

قربانیانی که مجبور به پرداخت ده‌ها هزار دلار بیشتر از مبلغ سفارش اصلی خود بودند، در صورت امتناع از پرداخت یا مخالفت با مبلغ صورتحساب، به برخورد از سوی محافظ امنیتی رستوران تهدید می‌شدند یا توسط صهیونیست‌ها خلافکار به دفتری که گفته می‌شد دفتر مدیر است برده می‌شدند و در آنجا با خشونت و ارعاب مبلغ باج را پرداخت می‌کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اگر بازهم گردشگران با پرداخت صورتحساب اضافی مخالفت می‌کردند، صهیونیست‌ها هرچه پول و اشیاء با ارزش داشتند را از آنها سرقت می‌کردند.

دفتر دادستانی کی‌یف می‌گوید یکی از اعضای این باند خلافکار صهیونیست پیشتر به دلیل کلاهبرداری بانکی تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار داشته است.

به گفته دادستان کل کی‌یف، این گانگسترهای صهیونیست البته چندان هم زیرک نبودند و انتظار داشتند گردشگرانی که مورد اخاذی قرار می‌دهند به پلیس مراجعه نکرده و در عوض به سادگی اوکراین را ترک کنند، به همین دلیل گمان نمی‌کردند که جرائم آنها تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

بر این اساس، ۱۰ نفر از اعضای این باند صهیونیست در پی عملیات نیروهای امنیتی و پلیس در سه نقطه از مرکز شهر کی‌یف بازداشت شدند که یکی از آنها افسر گشت محلی بود که با تظاهر کردن به تاکسی‌رانی، گردشگران را به رستوران‌های مورد نظر می‌برد.

در صورت محکوم‌شدن این افراد در دادگاه، هر کدام باید ۷ تا ۱۰ سال حبس را تحمل کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها