سقوط پهپاد«آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا

سقوط پهپاد«آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 17:12

رسانه‌های آمریکا از سقوط یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا نزدیک «نورث داکوتا» خبر دادند.

العالم - آمریکا

یک فروند پهپاد «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا نزدیک نورث داکوتای آمریکا به دلایل نامشخص سقوط کرد.

به گزارش وبگاه «ایر فورس تایمز» این پهپاد پیشرفته حین بازگشت به پایگاه هوایی «گراند فورکس» نزدیک منطقه «گیلی» در نورث داکوتا سقوط کرد. مقام‌های نیروی هوایی آمریکا تایید کردند که پهپاد «آرکیو بلاک-40 گلوبال هاوک» سقوط کرد و البته این سانحه جراحاتی برای افراد در محل این حادثه در برنداشت.

به دنبال وقوع این حادثه تیم‌های آتش‌نشانی برای خاموش کردن حریق ناشی از این سانحه عازم منطقه شده و نیروهای امنیتی مردم را از محل حادثه دور ساختند.

نیروی هویی آمریکا اعلام کرده که هنوز علت این حادثه مشخص نشده و بازیافتن اطلاعات پروازی این پهپاد احتمالا هفته‌ها طول می‌کشد.

آرکیو-۴ گلوبال هاوک ساخت شرکت نورثروپ گرومن است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک هواپیمای شناسایی به کار برده می‌شود. این پهپاد به نام گلوبال هاوک نیز شناخته می‌شود. این پهپاد توسط نیروی دریایی آمریکا به «ام‌کیو-۴سی تریتون »برای استفاده گشت و جمع‌آوری اطلاعات دریایی ارتقا یافته‌است.

در روزهای گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی تصاویر و فیلم‌هایی از سقوط یک هواگرد در شهر «ویکتوریا» منتشر کردند؛ سقوطی که جان چند نفر را گرفته است.

هواگرد مدل «مونی ام 20» که یک هواگرد تک موتوره است در ویکتوریا دچار سانحه شد و روی یک خانه مسکونی خالی از سکنه سقوط کرد. طبق گزارش‌ها، سقوط این هواگرد باعث کشته شدن «چند نفر» در شهر ویکتوریای ایالت مینه‌سوتا شد. مقام‌های آمریکایی به تعداد دقیق کشته‌های سقوط هواگرد و تعداد سرنشینان آن اشاره نکردند.

گفته می‌شود که این هواگرد از مبدا فرودگاه «الکساندریا» به مقصد فرودگاه «ادن پریری» در حرکت بود که به دلایلی که هنوز مشخص نیست، در ویکتوریا دچار سانحه شد.

اداره هوانوردی فدرال» آمریکا به سقوط هواگرد در ایالت مینه‌سوتا واکنش نشان داد و ازآغاز تحقیقات در این باره خبر داد.

تصاویر و فیلم‌هایی که از لحظه سقوط منتشر شده، نشان می‌دهد این هواگرد با سرعت بالا به زمین برخورد کرده و منفجر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها