ایران... بین صهیونیست‌ها و عرب‌های صهیونیسم‌زده

ایران... بین صهیونیست‌ها و عرب‌های صهیونیسم‌زده
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 20:45

معاون روابط بین‌الملل وزارت خارجه بحرین در جریان سفری چهار روزه به فلسطین اشغالی، با رئیس و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد. او در اولین روز سفرش، توافق هسته‌ای ایران را باعث تشدید درگیری و خشونت در خاورمیانه خواند.

العالم- کشکول

"شیخ عبدالله بن احمد آل خلیفه" طی کنفرانس خبری‌ در قدس اشغالی، به ایران و توافق هسته‌ای تاخت و گفت: "توافق هسته‌ای باعث تحریک و تندروی بیشتر در بسیاری از مناطق خاورمیانه شده است. شمار آوارگانی که به اروپا فرار کرده‌اند بسیار شده است. به تحریک علیه افراط‌گرایی و تنفر در مناطق مختلف منطقه دامن زده است."

شیخ عبدالله در همنوایی با مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص توافق هسته‌ای، گفت: "این توافق، ناقص است؛ زیرا بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده و دو موضوع مهم، برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران را نادیده گرفته است."

همچنین قرار است این مسئول بحرینی در جریان این سفر، با مقاماتی از وزارت خارجه اسرائیل دیدار و درباره روابط دوجانبه منامه و تل‌آویو گفت‌وگو کند. او همچنین از دانشگاه‌ها، نهادها و پژوهشکده‌های سرتاسر فلسطین اشغالی بازدید خواهد کرد.

در پاسخ به ادعاهای ضد ایرانیِ دیپلمات بحرینی این سوال را مطرح می‌کنیم که چه کسی بحران‌ها، درگیری‌ها، جنگ‌ها و هرج و مرج را در منطقه و به‌ویژه در عراق، سوریه، لیبی، یمن، تونس، سودان، سومالی، افغانستان و پاکستان تغذیه و نیز میلیون‌ها مسلمان را مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود کرده است؟ آمریکا، صهیونیستی و عرب‌های صهیونیست‌زده و باندهای تکفیری مانند داعش، القاعده، النصره، و یا توافق هسته‌ای؟

کدام طرف، داعش را به‌وجود آورد و آن را حمایت مالی و تسلیحاتی کرد و سپس آنها را روانه کشورهای عربی و اسلامی کرد تا بستر تجزیه و تقسیم آنها را آماده کند؟ آمریکا، رژیم صهیونیستی و عرب‌ها صهیونیسم‌زده، یا ایران و محور مقاومت، که علیه این سرطان آمریکایی- صهیونیستی جنگیده‌اند و از وحدت و حاکمیت سوریه، عراق و لبنان دفاع می‌کنند؟

اما در پاسخ به ادعای این مقام بحرینی مبنی بر "ناقص بودن توافق هسته‌ای ایران"، می‌گوییم که این توافقِ صرفا هسته‌ای است و به مسائلِ صرفا هسته‌ای می‌پردازد و تمامی کشورهای قدرتمند جهان از جمله آمریکا درباره آن توافق کرده بودند تا این‌که ترامپِ دیوانه تحت فشارهای داماد صهیونیسم‌‌زده‌اش و نتانیاهو و نیز رژیم‌های مرتجع و صهیونیسم‌زده عربی از آن خارج شد و کشور خود و تمام جهان را در باتلاقی قرار داده است. از سوی دیگر، اگر رژیم آل‌حلیفه، که به اذعان دوست و دشمنش، رژیمی سرسپرده و مطیع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌هاست، فاقد حاکمیت، استقلال و کرامت ملی است. در حالی‌که ایران دارای حاکمیت ملی و استقلال است و لذا برنامه موشکی دفاعی این کشور و نقش منطقه‌ای آن هسته اصلی حاکمیت و استقلال ایران است و خط قرمزهایی محسوب می‌شوند که حتی هیچ‌ کشور قدرتمند جهان نیز نمی‌تواند به آنها تعدی کند. لذا درک و هضم این استقلال ملی و خط قرمزها فراتر از درک و شعور اشخاصی مانند این عبدالله است.

پربیننده ترین خبرها