هنیه در گفتگو با العالم: شماری از سربازان صهیونیست را در اسارت داریم/ مسجد الاقصی و قدس محور نبرد آتی ما خواهد بود

هنیه در گفتگو با العالم: شماری از سربازان صهیونیست را در اسارت داریم/ مسجد الاقصی و قدس محور نبرد آتی ما خواهد بود
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 08:03

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با العالم اظهار داشت: موضوع اسرا همچنان روی میز است، ما الان شماری از سربازان صهیونیست را در نوار غزه در اسارت داریم و حتی بسیاری از قدرتها و کشورها به خاطر حل این مساله با ما گفت و گو کردند.    

العالم - فلسطین اشغالی

هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفتگو ویژه در برنامه من طهران العالم اظهار داشت: ما در وضعیت درگیری کامل با اشغالگران اسرائیلی هستیم، قبل از نبرد «شمشیر قدس» نیز نبردهای زیادی روی داد که موضوع اسرا در تمام آن مطرح بوده است مانند شالیت که پنج سال آزادش نکردیم مگر در ازای آزادی هزار اسیر فلسطینی و عرب.

وی افزود: موضوع اسرا همچنان روی میز است، ما الان شماری از سربازان صهیونیست را در نوار غزه در اسارت داریم و حتی بسیاری از قدرتها و کشورها به خاطر حل این مساله با ما گفت و گو کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: بعد از نبرد شمشیر قدس، اسرائیل کوشید موضوع بازسازی غزه را به موضوع اسرای صهیونیست ربط دهد و اینگونه القا کند که بازسازی غزه فقط در صورت آزادشدن سربازان اسیرش انجام خواهد شد.

وی افزود: پاسخ ما آن بود که بازسازی جدای از موضوع اسراست و نمی توان این دو را با یکدیگر پیوند داد، بازسازی باید بدون قید و شرط انجام شود لذا نمی پذیریم آنچه را که با شمشیر قدس گرفتیم با شمشیر بازسازی از ما ستانده شود، ما به خاطر بازسازی از قدس عدول نمی کنیم، پس غزه بازسازی خواهد شد چه دشمن قبول کند یا نکند، لذا مسجد الاقصی و قدس محور نبرد آتی ما خواهد بود.

مشروح گفتگو اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس با شبکه العالم امشب از این شبکه پخش خواهد شد، متن فارسی این گفتگو را می توانید همزمان با پخش برنامه در سایت فارسی العالم مشاهده کنید.

پربیننده ترین خبرها