فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد

فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 15:07

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به تهران سفر کرده بعدازظهر امروز با محمدجواد ظریف دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

العالم - ایران

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز (دوشنبه) ۱۸ مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر وزیر خارجه عراق به ایران گفته بود که این سفر در دستورکار است و به زودی انجام خواهد شد.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که وزیر خارجه عراق قرار است در این سفر از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه دعوت کند، نیز اظهار داشت: گمانه زنی درباره محتوای پیام که برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد، زود است و ما برای پیامی که دریافت می‌کنیم تصمیم خواهیم گرفت.

خطیب‌زاده در عین حال بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی گفت‌وگوهای منطقه‌ای بوده و همه تلاش خود را کرده که کشورهای دیگر را نیز به چنین مراودات و ترتیبات منطقه‌ای دعوت کند. قطعا کشور برادر عراق نیز می‌تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد.

گفتنی است، منابع خبری پیش از این از سفر وزیر خارجه عراق به تهران جهت دعوت از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه خبر داده بودند.

ظریف به مناسبت عید سعید قربان نیز تلفنی با فؤاد حسین گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران اردیبهشت ماه در سفر به چند کشور منطقه به بغداد هم رفت و با همتای عراقی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها