تحرکات بیهوده صهیونیست ها برای فضاسازی علیه ایران

تحرکات بیهوده صهیونیست ها برای فضاسازی علیه ایران
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 17:48

گفته شده است که یک زیردریایی اسرائیلی از نوع دلفین چهارشنبه گذشته به صورت مخفیانه ضمن عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده است.

العالم ـ درگوشی

دو ناوشکن رژیم صهیونیستی نیز به صورت همزمان از کانال سوئز عبور کرده اند که به نظر می رسد اسکورت این زیردریایی هستند. گفته شده است که علت این اقدام پوچ و بیهوده، التهاب آفرینی و فضاسازی علیه ایران در پی انفجار اخیر نفتکش اسراییلی در دریای عمان است.

از ناظران امور اسراییلی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی همواره می کوشد تا مرزهای خود را بسیار فراتر از مرزهای کنونی گسترش دهد. حال آنکه همه می دانند که مناطق تحت اشغال اسراییلی ها در واقع با حمایت های بین المللی به اشغال این رژیم غاصب درآمده اند. امروزه آنکه خواب را از چشمان اسراییلی ها می رباید ایران است؛ از این رو صهیونیست ها به همراه آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز می کوشند تا این کشور را تضعیف کنند زیرا ایران همواره خطری واقعی برای این رژیم به شمار می آید. رژیمی که کشورهای استکباری برای منافع و طرح ها و برنامه ها و سرمایه گذاری های خود در منطقه تاسیس کردند.

امروز یمن نیز خطری جدید برای صهیونیست ها به شمار می آید؛ مزدوران سعودی و اماراتی هیچگاه نمی توانند این کشور را تحت سلطه صهیونیستی آمریکایی بازگردانند. دریای سرخ و خلیج عدن و دریای عمان مناطقی حیاتی و حساس به شمار می آیند که اسراییلی ها و آمریکایی ها همواره به آن ها چشم طمع دوخته اند. بویژه که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کشتی های آمریکایی از ترس موشک های ایرانی به دریای عرب گریختند، آمریکایی ها پیش از این در عراق در پایگاه عین الاسد هدف موشک های دقیق ایرانی قرار گرفته بودند و از توان موشکی ایران به خوبی اطلاع دارند.

به دنبال اقدام ایران در به نمایش گذاشتن توان موشکی و پهپادی خود که حاصل تلاش متخصصان ایرانی است، تحرکات مخفیانه به مشخصه بارز صهیونیست ها و آمریکایی ها بدل شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا موفق شد زیردریایی آمریکایی جورجیا را در روز سه شنبه 25 می در تنگه هرمز رصد کند. پایش و رصد سه ساعته زیردریایی جورجیا متعلق به نیروی دریایی آمریکا در هنگام خروج از تنگه هرمز با پهپادهای شرکت کننده در رزمایش مشترک "سپر آسمان 1400 " صورت گرفت. رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "سپر آسمان ۱۴۰۰"، با انجام عملیات شناسایی، اختلال و فریب الکترونیک و بهره برداری از سامانه های پیشرفته، مقابله با حملات الکترونیکی و سایبری و حفاظت از سامانه های راداری و مخابراتی خودی با استفاده از پهپادها، بالگردها، هواپیماها و ریزپرنده ها و سکوهای زمین پایه در منطقه عمومی رزمایش اصفهان برگزار شد.

شکست های نظامی پیاپی صهیونیستی آمریکایی بارها سبب می شد تا دولت های رژیم صهیونیستی خواه در دوره نتانیاهو و یا نفتالی بنت به التهاب آفرینی و فضاسازی و تحریک کشورهای منطقه علیه ایران بپردازند. اخیرا شبکه الحره از تماس های عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی با سعودی ها خبر داد. عیساوی فریج در مصاحبه با شبکه الحره گفت: ما تماس‌های مستقیم و تفاهم‌هایی با برادرانمان در عربستان درخصوص ایران داریم و طی هفته‌های آتی تصمیم بسیار مهمی درباره روابط با اردن خواهیم گرفت. این وزیر اسراییلی همچنین از وجود تماس های بسیار قوی در تمام سطوح با امارات و نیز سفرهای متقابل در سطوح بالا خبر داد.

عبور زیردریایی اسراییلی از کانال سوئز و ورود به دریای سرخ درواقع نمایشی بسیار بیهوده و سخیف از سوی کابینه جدید صهیونیست ها به ریاست نفتالی بنت محسوب می شود. بنت پیش از این در تشکیل یک اجماع و توافق نظر جهانی علیه ایران ناکام ماند و حتی حامیان آمریکایی و انگلیسی اش نیز از تهدیدات پوچ و توخالی خود علیه ایران دست کشیدند. از این رو کابینه صهیونیست ها نمایش زیردریایی دلفین را به منظور محک زدن به راه انداخت.

به نظر می رسد این رفتار احمقانه بنت نشان می دهد که این مرد هنوز حساسیت و خطرات این گونه رفتارهای تحریک آمیز را درک نکرده و به هشدار دیگر مسئولان اسراییلی توجهی نکرده است. برخی از مسئولان سابق اسراییلی به کابینه بنت درباره این گونه اقدامات و رفتارها هشدار داده بودند. آموس یادلین ژنرال بازنشسته اسراییلی تاکید کرده بود که "نباید با ایران که در منطقه خلیج فارس برتری دارد، درگیر شویم". مسئولان و تحلیلگران غرب و صهیونیستی نیز بر این عقیده هستند که درگیر شدن رژیم صهیونسیتی با ایران اقدامی نادرست به شمار می آید با توجه به آنکه بی تردید ایران در عرصه زمینی و دریایی و هوایی برتری دارد.

آموس یادلین تاکیده کرده بود که ما در دریا هیچ برتری نداریم! پس از سردار قاسم سلیمانی، ژنرال حاجی زاده اینک رهبری پهپادهای ایرانی را به عهده دارد... آیا پند گیرنده ای وجود دارد؟

پربیننده ترین خبرها