گانتز: اجازه نمی‌دهیم بحران لبنان به اسرائیل کشیده شود

گانتز: اجازه نمی‌دهیم بحران لبنان به اسرائیل کشیده شود
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 11:07

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بازدید از مناطق شمالی فلسطین اشغالی و مرز لبنان، تهدید کرد که اجازه کشیده‌شدن بحران این کشور به فلسطین اشغالی را نمی‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی تبادل آتش اخیر بین رژیم صهیونیستی و لبنان در روزهای اخیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم از مناطق شمالی فلسطین اشغالی و مرز جنوب لبنان بازدید کرد.

گانتز طی دیدار با نظامیان صهیونیست مستقر در شمال فلسطین اشغالی هم‌مرز با جنوب لبنان، ضمن اشاره به بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور، تهدید کرد که اجازه کشیده‌شدن بحران لبنان به فلسطین اشغالی را نمی‌دهند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این‌باره مدعی شد: «بحران در لبنان،‌فاجعه‌بار است. اسرائیل از جامعه جهانی می‌خواهد که به لبنان کمک کنند. با این حال ما اجازه نمی‌دهیم تراژدی لبنان، از مرز عبور کرده و وارد اسرائیل شود».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از پاسخ کوبنده جنبش مقاومت حزب‌الله به تجاوز اخیر به جنوب لبنان شوکه بنظر می‌رسید، سعی کرد به ادعاهای تکراری و نخ‌نما شده چنگ بزند: «ما از تلاش‌های حزب‌الله برای سوءاستفاده از وضعیت [بحرانی لبنان] آگاه هستیم».

بر اساس این گزارش، گانتز با تکرار اتهام‌زنی‌ها به ایران درخصوص برنامه هسته‌ای، ادعا کرد: «ایران بزرگترین تهدید برای صلح جهانی و منطقه‌ای است. اسرائیل کنار نمی‌ایستد تا ایران به پیشرفت برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد. از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای متوقف کردن ستیزه‌جویی ایران اقدام کند».

حزب‌الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

شامگاه سه‌شنبه اما «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت این جنبش خواهان جنگ نیست اما به تجاوزها پاسخ می‌دهد و این همان چیزی است که طی روزهای اخیر رخ داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها