گزارش واشنگتن تایمز از اسارت و خودکشی کودکان مهاجر در پناهگاه های مرزی آمریکا

گزارش واشنگتن تایمز از اسارت و خودکشی کودکان مهاجر در پناهگاه های مرزی آمریکا
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 12:08

روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد، کودکان مهاجر غیرقانونی که تا رسیدگی به وضعیت آنها در پناهگاه های مرزی آمریکا بسر می برند، همانند اسرا زندگی می کنند و با فشارهای روحی مواجه هستند که این امر باعث شده برخی مهاجران از این پناهگاه ها متواری شده و برخی دیگر اقدام به خودکشی کند.

العالم ـ آمریکا

این روزنامه آمریکایی بر اساس اسناد دادگاهی، اقدام به انتشار این گزارش کرده و نوشته، این وضعیت، تصویری ناخوشایند را از این پناهگاه ها که زیر نظر دولت بایدن فعالیت می کند ارائه می دهد.

وکیل کودکان مهاجر به قاضی آمریکایی گفت: کودکانی که در این پناهگاه ها نگهداری می شوند هفته ها هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت پناهندگی شان دریافت نمی کنند و تحت فشارهای روانی شدید هستند و برخی از آنها به خشونت متوسل شده یا تلاش می کنند از این پناهگاه ها فرار کنند.

به غیر از این مساله کودکان حتی لباس های تمیزی برای پوشیدن ندارند و مدام زیر نظر مسئولان پناهگاه ها هستند. آنها می گویند این وضعیتی نبوده که قبلا تصور می کردند.

یکی از کودکان گفت: به آنها هر روز یک نوع غذا داده می شود و او دوست ندارد آن را بخورد و روزها گرسنه مانده است.

این اتهامات در خصوص پناهگاه های دو شهر مرزی فورت بلیس و پیکوس در تگزاس مطرح شده است که هر دو شاهد افزایش گسترده کودکان مهاجر هستند.

شاکیان این پرونده از دادگاه می خواهند اعلام کند که تسهیلات ارائه شده برای کودکان دوازده ساله و پایین تر مناسب نیست و این به ویژه در خصوص کودکانی که از بیماری هایی مانند اوتیسم و اختلالات روانی رنج می برند، صدق می کند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده که نمی تواند به برخی مسائل خاص مطرح شده در دادگاه رسیدگی کند اما نقش محافظت از کودکان را به طور جدی برعهده می گیرد.

رایان متلو روانشناس بالینی و استاد دانشگاه استنفورد که وضعیت کودکان مهاجر در پناهگاه های مرزی را پیگیری می کند درباره «وخامت شدید اوضاع روانی کودکان» در بازداشتگاه های اجباری هشدار داده است و درباره آسیب رسانی آنها به خود و تلاش برای فرار کودکان از این پناهگاه ها ابراز نگرانی کرده است.

کاملا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اواخر ماه ژوئن (خرداد-تیر) از مناطق مرزی محل اقامت پناهجویان دیدار کرد و مسئولان دفتر او گفتند که هریس و بایدن به وزیر بهداشت و خدمات انسانی دستور داده درباره گزارش وضعیت وخیم کودکان تحقیق کند. خاویر بکرا وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت بایدن از تاسیسات فورت بلیس دیدار کرد اما از پاسخگویی به هر گونه سوالی درباره نتیجه تحقیقاتش خودداری کرد.

واشنگتن تایمز نوشت هنوز وضعیت تحقیقاتی که رئیس جمهور آمریکا و معاون او دستور آن را داده اند معلوم نیست.

به گزارش ایرنا، تعداد کودکان مهاجر در مرزهای آمریکا در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزایش یافت و در سال ۲۰۱۹ بار دیگر بر این تعداد افزوده شد. دولت جدید آمریکا به کودکان اجازه داد در خاک امریکا بمانند که این امر بالاترین افزایش کودکان مهاجر در مرز آمریکا در طول تاریخ این کشور را رقم زد.

آمار ماهانه کودکان مهاجر نشان می دهند بیش از ۱۸ هزار کودک بدون همراه در ماه مارس، تقریبا ۱۷ هزار کودک در آوریل، حدود ۱۴ هزار کودک در ماه مه و بیش از ۱۵ هزار کودک در ماه ژوئن بازداشت شده اند.

در پناهگاه های مرزی وزارت بهداشت وخدمات انسانی آمریکا بیش از ۱۵ هزار کودک تا اوایل همین هفته نگهداری می شوند و گشت مرزی هر روز بیش از ۵۵۰ کودک را بازداشت می کند.

پربیننده ترین خبرها