به بهانه حمله مشکوک به کشتی"مرسر استریت"؛ نیروهای ویژه بریتانیایی در یمن

به بهانه حمله مشکوک به کشتی
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 14:23

پایگاه بریتانیایی "اکسپرس" گزارش داد : گروهی متشکل از 40 نفراز نیروهای هوایی ویژه انگلیس برای تعقیب گروهی وابسته به انصارالله وارد فرودگاه الغیضه در استان المهره در شرق یمن شدند.

العالمکشکول

بریتانیا، این گروه را به دست داشتن در حمله پهپادی به نفت کش اسرائیلی "مرسر استریت" درمقابل سواحل عمان متهم کرده است. دراین حمله، یک نظامی سابق بریتانیایی و یک دریانورد رومانیایی کشته شدند.

گفته می شود نیروهای سعودی از سال ها پیش، از فرودگاه الغیظه در استان المهره که نظامیان بریتانیایی وارد آن شده اند، به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کردند و قرار است که نیروهای ویژه انگلیسی عملیات خود در یمن را با نیروهای عملیات ویژه امریکایی هماهنگ کنند.

در مقاله سابق به این مساله اشاره کردیم که یکی از مهم ترین اهداف بسیج گسترده غرب علیه ایران بعد از متهم شدن از سوی امریکا، بریتانیا و اسرائیل به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی، این است که اسرائیل ، فراتر از قانون باقی بماند و بدون هیچ مانع و بازدارنده ای به جنایت های خود ادامه دهد.

یکی دیگر از اهداف امریکا، بریتانیا و اسرائیل، پاک کردن پرونده تروریستی و جنایی رژیم اسرائیل و منحرف کردن افکارعمومی جهان از جنایت های وحشیانه این رژیم علیه ملت فلسطین و ملت های منطقه است. هدف دیگر ، اعمال فشار بر ایران از طریق اقدامات شیطنت آمیز به منظور وادار کردن ایران به کوتاه آمدن از مسائل هسته ای و حمایت از مقاومت است.

به نظر می رسد که بعد از خبر اعزام نیروهای ویژه بریتانیایی به یمن با هدف تعقیب عاملان این حمله که یگان جنگ الکترونیک نیز جز آن است، و ماموریت آن، نظارت بر ارتباطات است، می توان هدف دیگری را نیز به اهداف غرب اضافه کرد و آن تثبیت این ایده است که خون غربی ها " آبی رنگ " است و کسانی که خونشان قرمز است، حق ندارند خون آبی ها را بریزند.و درصورتیکه صاحبان خون های قرمز به خود اجازه کشتن کسانی که خون ابی دارند، دادند، حتی درصورتیکه متجاوز و دزد و قاتل باشند، باید بهای سنگینی را بابت این کار خود بپردازند.تا خون آبی هایی مانند "اسرائیل " در داخل "دایره مقدس" باقی بمانند و دیگران نتوانند به آن ها نزدیک شوند.

امریکا و بریتانیا از اتهامات سابق خود به ایران مبنی بردست داشتن به نفت کش اسرائیلی عقب نشینی کرده و یمن را متهم کردند ، اما درعین حال تاکید کردند که پهپادی که در این حمله استفاده شده، ساخت ایران بوده با وجود اینکه، نه امریکا، نه بریتانیا و نه هیچ یک از کشورهای غربی، حتی یک دلیل مستند مبنی بر اینکه این حمله با پهپاد ایرانی انجام شده ، یا اینکه یمنی ها این حمله را اجرا کردند، ارائه نکردند.

به طور خلاصه می توان گفت یمن بیش از 6 سال است ، در راستای خدمتی پلید به " اسرائیل " در چنگال قدرت های شرور منطقه و جهان قرار دارد، اما ملت این کشور و مردان مبارزش هرگز تسلیم نشده اند و اراده شان شکست نخورده است . نیروهای ویژه انگلیسی از شانس بدشان، در نتیجه فشار لابی های صهیونیستی و پول عربستان و امارات و عناصر باقیمانده از دوران استعمار انگلیس، پایشان به یمن باز شد تا به تعقیب عاملان این حمله احتمالی بپردازند، باید بدانند که از سوی مردانی که اراده شان مانند کوه قوی است ، تعقیب خواهند شد و به این باور خواهند رسید که خون شان قرمز رنگ است و اسرائیل که وزیر جنگ سلطه جوی آن به صورت روزانه در حال التماس به کشورهای دیگر برای تحت فشار قرار دادن ایران و محور مقاومت است، دیگر فراتر از قانون نیست، و از امروز دیگر باید هزینه هر جنایتی را که مرتکب می شود، پرداخت کند.

پربیننده ترین خبرها