ناتوانی آمریکا از رویارویی با ایران

ناتوانی آمریکا از رویارویی با ایران
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 19:15

کارشناسان معتقدند اتهام پراکنی بلینکن علیه ایران درباره هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی فقط نوعی شانتاژ تبلیغاتی برای درک واکنش ایران به ویژه رئیس جمهور جدید آن است.

العالم – نظرکده

آنان افزودند که این تهدیدات ناشی از ناتوانی آمریکا از رویارویی با ایران، افزایش قدرت تهران در منطقه و استمرار حمایت ایران از محور مقاومت است که به قدرتی بازدارنده در منطقه تبدیل شده است.

از سوی دیگر، این اتهامات علیه ایران وارد نیست زیرا ایران کشوری است که اصول و قوانین بین المللی را محترم می شمارد و به خاطر حمایت از محور مقاومت در معرض ستم واقع شده است.

به همین علت حمله نظامی آمریکا علیه ایران بعید است به این دلیل که واشنگتن از نتایج خطرناک چنین حمله ای مطلع است و می داند که مدتهاست مانند ببر کاغذی شده و هیچ قدرتی ندارد.

از سویی آمریکا نمی خواهد خود را گرفتار ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در زمینه درگیری مستقیم با ایران کند به این دلیل که می داند ایران در هر درگیری دریایی و زمینی دست برتر را دارد لذا هدف آمریکا از این سخنان فشار بر ایران از طریق رژیم صهیونیستی برای تسلیم شدن در مذاکرات هسته ای در وین است.

آمریکا در دو دهه گذشته همواره برای مهار ایران به ویژه در سطوح موشکی و نظامی تلاش کرده اما با شکست مواجه شده است.

آمریکا از دو اهرم تهدید به جنگ نظامی و تحریم علیه ایران استفاده کرد تا ایران را وادار به امتیازدهی در مذاکرات وین کند اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

آمریکا پس از خروج از برجام به تسلیم شدن ایران دل خوش کرده بود اما ایران پهباد آمریکایی را سرنگون کرد و پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را موشک باران کرد تا آمریکا بفهمد در برابر ایران ناتوان است و فشارهای واشنگتن هرگز باعث نمی شود ایران در سیاستهایش در سطوح نظامی یا دیپلماتیک عدول کند و هرگز شروط آمریکا در مذاکرات وین را نمی پذیرد بلکه با آمدن رئیسی به تحقق شروطش برای بازگشت آمریکا به برجام تاکید دارد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از جنگ علیه ایران می ترسد و می کوشد خود را قوی جلوه دهد تا به اصطلاح ایران را وادار به امتیازدهی کند لذا ادعا کرد که می خواهد یک زیردریایی اش را به خلیج فارس بفرستد اما ایران پیام داد در چنین صورتی ناوهایش را به دریای سرخ اعزام خواهد کرد که باعث شد اسرائیل از تصمیمش صرف نظر کند به این دلیل که دریافت سپاه پاسداران بدون هیچ ترسی به هر نوع تعدی صهیونیستی به ایران پاسخی قدرتمندانه خواهد داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها