قطر بالاخره برای خود در عربستان سعودی سفیر تعیین کرد

قطر بالاخره برای خود در عربستان سعودی سفیر تعیین کرد
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 18:13

پس از گذشت چند ماه از زمان برگزاری نشست آشتی میان قطر و چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که دوحه رسما سفیر جدید خود در ریاض را تعیین کرده است.

العالم - آسیا

دوحه،‌ عصر امروز (چهارشنبه)،‌ رسما اعلام کرد که برای خود در کشور عربستان سعودی سفیر فوق‌العاده تعیین کرده است.

«تمیم بن حمد آل ثانی»‌ امیر قطر امروز در چند فرمان سفرای جدید دوحه در برخی از کشورهای جهان از جمله عربستان سعودی را تعیین کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»،‌ امیر این کشور در فرمان شماره ۲۹ سال جاری میلادی «بندر محمد عبدالله العطیه»‌ را به عنوان سفیر فوق‌العاده دوحه در عربستان سعودی تعیین کرد.

بندر محمد عبدالله العطیه

این انتصاب درست پس از گذشت چند ماه از زمان برگزاری نشست آشتی میان قطر و چهار کشور عربستان سعودی، امارات،‌ بحرین و مصر صورت گرفته است.

چهار کشور عربی، عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات، در سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

اما در تاریخ چهارم ژانویه ۲۰۲۱ ( ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹) و پس از گذشت حدود چهار سال از قطع روابط کشورهای یادشده، چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی در شهر «العُلا» در شمال غرب این کشور برگزار شد که این نشست به نشست آشتی چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با قطر معروف شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها