منابع اسرائیلی از دیدار رئیس اطلاعات انگلیس با محمود عباس خبر دادند

منابع اسرائیلی از دیدار رئیس اطلاعات انگلیس با محمود عباس خبر دادند
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 22:39

منابع خبری رژیم صهیونیستی از دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس با « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه تلویزیونی «‌ای ۲۴» (i۲۴) رژیم صهیونیستی خبر داد که بالگرد حامل رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس «‌ام آی ۶» عصر امروز (چهارشنبه) به منظور دیدار وی با «محمود عباس» در مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی فرود آمده است.

رادیو «بیت لحم» نیز خبر داد که امروز چهارشنبه یک بالگرد در مقر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله جایی که «محمود عباس» رئیس و «ماجد فرج» رئیس اطلاعات این تشکیلات با «ریچارد مور» رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس (MI۶) دیدار کردند، فرود آمد.

بر اساس این گزارش قرار است «ویلیام برنز» رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است فردا (پنجشنبه) با مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس و فرج در شهر رام الله دیدار کند.

صبح امروز نیز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل با رئیس سیا دیدار کرد و آن‌ها درباره تحولات مربوط به پرونده ایران و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بین دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «برنز» رئیس سیا دیروز سه شنبه برای یک دیدار سه روزه به سرزمین‌های اشغالی سفر و امروز در مقر وزارت جنگ در «الکرباه» در تل آویو با نفتالی بنت دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که «بنت» و «برنز» درباره تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بین رژیم اسرائیل و آمریکا تبادل نظر کردند. آن‌ها همچنین درباره وضعیت خاورمیانه با محوریت ایران و احتمال گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای گفت و گو کردند.

در این جلسه «دیوید برنیاع» رئیس موساد، «ایال حولتا» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، «آوی گیل» معاون نظامی نخست وزیر و «شمریت مئیر» مشاور سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل پیش از این دیدار رئیس سیا و رئیس موساد با یکدیگر دیدار و درباره پرونده هسته‌ای ایران و دیگر چالش‌های منطقه‌ای که این دو قصد همکاری با آن‌ها را دارند، بحث کرده بودند.

به گزارش رادیو بیت لحم، ارزیابی‌ها از دیدارهای «برنز» و «ریچارد» با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس برای از سرگیری و تقویت روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبری آن به سرپرستی محمود عباس تلاش‌های گسترده‌ای را شروع کرده‌اند.

این برآورده‌ها نشان می‌دهد که چتر حمایت غرب ممکن است ماجد فرج رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و حسین الشیخ رئیس سازمان امور شهروندی فلسطین را شامل شود.

وب سایت روزنامه «یدیعوت آحرونوت نوشت که حضور «ماجد فرج » و «حسن الشیخ» در جلسات با رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» و رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس (Mi۶) نشان می‌دهد که باتوجه به ضعف داخلی مقامات تشکیلات خودگردان و اتهاماتی که در پرونده کشته شدن «نزار بنات» فعال مخالف تشکیلات خودگردان علیه آن‌ها مطرح شده است، آمریکا و انگلیس قصد حمایت از آن‌ها را دارند.

در این پیوند، مقامات آمریکایی هشدار دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت سخت و خطرناک اقتصادی و سیاسی قرار دارد و واشنگتن از رژیم اسرائیل می‌خواهد تا برای تقویت وضعیت اقتصادی و سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین گام بردارد.

پیش از این «هادی عمرو» معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل گفته بود که بحران اقتصادی در تشکیلات خودگردان فلسطین، بحران سیاسی داخلی و عدم مشروعیت عمومی تشکیلات خودگردان فلسطین وضعیت خطرناک و ناپایداری برای آن ایجاد می‌کند.

عمرو در گفتگوهای خود با مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطین پولی برای پرداخت حقوق نداشته باشد، ممکن است اوضاع آن وخیم تر شود. عمرو یک سری اقدامات اقتصادی را مطرح کرد که رژیم اسرائیل می‌تواند برای بهبود سریع وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهد اما توضیحات بیشتری درباره این اقدامات ارائه نداد.

در این پیوند، شبکه‌ای ۲۴ رژیم صهیونیستی گفت که رئیس سیا قرار است در رام الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعاتی این تشکیلات دیدار و گفت و گو کند.

این رسانه اسرائیلی در ادامه با این ادعا که حماس برای بی‌ثبات کردن کرانه باختری تلاش می‌کند، ادامه داد: باتوجه به این تلاش‌ها انتظار می‌رود «عباس» و «برنز» رئیس سیا برای تقویت موقعیت فلسطین از نظر اقتصادی و سیاسی گفت و گو کنند.

«‌ای ۲۴» افزود: به رغم وجود انتقاداتی که در آمریکا درباره تصمیم «ابومازن» (محمود عباس) برای به تعویق انداختن انتخابات فلسطین وجود دارد اما دو طرف درباره ادامه کمک‌های اقتصادی آمریکا به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تبادل نظر خواهند کرد.

به گفته این شبکه صهیونیستی «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین رابطه قوی با سیا دارد و در بیشتر فرصت‌ها از مقر سیا در آمریکایی بازدید می‌کند.

رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از دیروز (سه شنبه) در پی افزایش تنش در خاورمیانه سفر سه روزه خود به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری را آغاز کرد.

این سومین سفر «ویلیام برنز» رئیس سیا به این منطقه از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها