سید حسن نصرالله: باید با جنگ روانی علیه مقاومت مقابله و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

سید حسن نصرالله: باید با جنگ روانی علیه مقاومت مقابله و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 02:44

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در یک محفل عاشورایی بر لزوم مقابله مقاومت در برابر جنگ روانی دشمنان تأکید کرد و گفت که جنگ روانی و تبلیغاتی که در هر نقطه از جهان علیه مقاومت و مستضعفان در حال انجام است، نباید دست کم گرفته شود.

العالم-لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیشب در سخنانی در محفل عاشورایی سومین شب ماه محرم الحرام درباره خطر جنگ روانی و رسانه‌ای علیه مقاومت هشدار داد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه جنگ تبلیغاتی و روانی علیه مقاومت در جریان است، تصریح کرد: همه جنگ‌ها نظامی نیستند و همین اتفاق برای امام حسین (ع) هم افتاد و در یک جنگ روانی ایشان را به قیام علیه پیشوای دینی و شرعی متهم کردند و برخی‌ها هم در اتهامتشان، قیام ایشان را به خاطر کسب پول و قدرت تلقی کردند و برخی هم آن را یک مشکل قبیله‌ای و یا داستان شخصی برشمردند.

وی در ادامه سخنان خود در محفل عاشورایی چهارشنبه شب که حزب الله آن را در ضاحیه بیروت برگزار کرد، گفت که باید از توانمندی‌ها و امکانات موجود در زمینه رسانه‌ای و تبلیغاتی بهره جست و با جنگ روانی کنونی مبتنی بر کذب و افتراء و تحریف حقایق مقابله کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: جنگ رسانه‌ای مسئولیت همگان است و همه باید در آن سهیم باشند. امروزه خطرناک ترین و مهمترین ابزار جنگ تبلیغاتی دشمنان، شبکه‌های اجتماعی است و البته این به همه مردم اجازه می‌دهد که بخشی از جبهه رسانه‌ای چه در مقام دفاع و چه در مقام حمله باشند.

وی تأکید کرد که شبکه‌های اجتماعی یک تهدید و در عین حال یک فرصت است. ما باید تهدید را به فرصت تبدیل و از آن استفاده کنیم. نظرات زیادی در آمریکا برای کنترل شبکه های اجتماعی بیان می شود؛ چرا که این شبکه‌ها به گسترش نفرت و خشونت و جنایت کمک می‌کنند.

سید حسن نصرالله گفت: ما امروز در لبنان یک نبرد حساس و طولانی داریم، بنابراین اهالی مقاومت باید آگاه و بابصیرت و مسئولیت پذیر باشند؛ چراکه مسایل عمومی دست رهبری مقاومت نیست، بلکه موضوعی همگانی است.

دبیرکل حزب الله در پایان هشدار داد که برخی از واکنش‌ها رنگ و بوی فرقه‌ای و سیاسی و طایفه‌ای غیره دارد و همه این واکنش‌ها موجب نفرت دوستان و متحدان می‎‌شود. موضوع رسانه‌ها و جنگ تبلیغاتی و روانی امروزه هم بخش اصلی جنگ است، همانطوری که در واقعه کربلاء بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها