تاکید سوریه بر حمایت از مسئله فلسطین

تاکید سوریه بر حمایت از مسئله فلسطین
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 11:32

معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیئتی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین بر حمایت دولت دمشق از ملت و مسئله فلسطین تاکید کرد.

العالم - سوریه

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، روز گذشته «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با هیئتی از «جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل» به سرپرستی «طلال ناجی» دبیرکل آن تاکید کرد که سوریه بر ادامه موضع ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین و نیز ملت فلسطین تا زمان پس گرفتن حقوق کامل خود از رژیم غاصب صهیونیستی پایبند است.

دو طرف در این دیدار تحولات اخیر در عرصه فلسطین از جمله ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه آواره کردن اهالی قدس اشغالی از منازلشان را مورد بررسی قرار دادند.

بشار الجعفری همچینین در این دیدار ضمن تبریک به طلال ناجی به مناسبت انتضاب وی به دبیر کلی جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل بر حمایت دولت سوریه از ملت و آرمان فلسطین تاکید کرد.

هیئت جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز بر عمق روابط برادرانه سوریه و فلسطین که ریشه‌های تاریخی و سیاسی دارد تاکید و از دولت سوریه به دلیل حمایت آن از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن تشکر و قدردانی کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل پس از وفات «احمد جبریل» ، طلال ناجی را به عنوان دبیرکل خود انتخاب کرده است .

جبریل در سال 1968 با انشعاب از جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین– فرماندهی کل را تأسیس و دمشق را به عنوان مقر آن انتخاب کرد و سرانجام عصر چهارشنبه (23 تیر) در بیمارستانی در دمشق پایتخت سوریه درگذشت. وی در سال 1928 میلادی (1316 خورشیدی) در شهر یازور در نزدیکی یافا واقع در فلسطین به دنیا آمد و بعدها به همراه خانواده اش به سوریه مهاجرت و بعدها به عنوان افسر در ارتش سوریه خدمت کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها