رزمایش مشترک نیروهای ویژه ارتش چین و روسیه

رزمایش مشترک نیروهای ویژه ارتش چین و روسیه
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 21:00

در ادامه رزمایش گسترده ارتش چین و روسیه، نیروهای ویژه ارتش دو کشور در عملیات‌هایی مشترک مواضع دشمن را نابود کردند.

العالم-اروپا

رزمایش بزرگ روسیه و چین در منطقه خود مختار شمال غربی چین، از روز دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» در گزارشی نوشت، گروه‌های عملیات ویژه ارتش آزادی‌بخش چین، در ادامه این رزمایش مشترک، توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

سربازان ویژه رزمی ارتش چین، در عملیات‌هایی مشترک با نیروهای ویژه روس، با کمک پشتیبانی هوایی توانستند اهداف فرضی دشمن را نابود کنند. آن‌ها حین این رزمایش، راپل از بالگرد را تمرین کردند. همچنین نیروهای ویژه با پشتیبانی هوایی بالگردهای زرهی توانستند به خطوط دشمن رخنه کنند.

یکی از فرماندهان حاضر در این رزمایش گفت: «انجام همزمان راپل، به میزان زیادی موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود و موجب می‌شود بتوانیم ابتکار عمل را در دست گیریم».

از سوی دیگر یک معاون فرمانده حاضر در این رزمایش گفت: «ارتش چین و روسیه در کنار یکدیگر توانستند به طور موثری از طریق سیستم مشترک و هماهنگی درونی به اهداف خود برسند. ما همچنان به‌دنبال آزمودن الگوهای انجام حمله مشترک از نقطه نظر قدرت آتش، توان نظامی و اطلاعات هستیم».

او در ادامه گفت: «ما توانستیم در این رزمایش کارایی رزمی خود را تقویت کرده و نمونه خوبی برای رزمایش‌های بعدی فراهم کنیم».

این رزمایش در استان سین‌کیانگ چین در جریان است که مرز باریکی با کشور افغانستان دارد. از همین رو، تحولات اخیر افغانستان و تحرکات گروه طالبان در این کشور بر اهمیت این رزمایش افزوده است.

رزمایش چین و روسیه در شرایطی انجام می‌شود که دو کشور سیاست دولت جو بایدن و متحدان غربی واشنگتن در زمینه خروج از افغانستان را «اذعان آمریکا به شکست» خوانده‌اند اما درباره احتمال اثرگذاری ناآرامی‌های افغانستان بر امنیت دیگر کشورهای منطقه هشدار داده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها