بشار اسد: مشارکت و شفافیت دو اصل اساسی دولت جدید سوریه است

بشار اسد: مشارکت و شفافیت دو اصل اساسی دولت جدید سوریه است
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 01:02

رئیس جمهور سوریه در نخستین نشست هیات دولت جدید سوریه، تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی را اولویت کنونی کشورش خواند و گفت مشارکت شهروندان در اداره کشور و شفافیت عملکرد دولت موجب اعتمادسازی متقابل می‌شود.

العالم - سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پس از مراسم ادای سوگند اعضای دولت جدید این کشور اولین نشست هیات دولت خود را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، اسد در این نشست تاکید کرد: اولویت‌های کاری فعلی، تولید و ایجاد شغل است در حالی که قبلاً امنیت برای شروع تولید و شروع به کار ضروری بود؛ اما امروزه تولید برای تداوم ثبات به ویژه پس از آزادسازی بیش‌ترین بخش‌های خاک سوریه از دست تروریست ، ضروری است.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر لزوم شفافیت کار دولت جدید به منظور جلب اعتماد شهروندان گفت: وقتی همه چیز با جزئیات روشن شود، همگی در برابر تهاجم بیگانه در امان هستیم؛ به خصوص که بیگانگان تلاش می‌کنند دولت را برای شهروندان و شهروندان را برای دولت دشمن جلوه دهند.

اسد گفت: وظایف بسیار زیاد و مسئولیت‌ها بزرگ است و موفقیت در توانایی دیدن واقعیت با جزئیات زیاد و پیامدهای پیچیده آن نهفته است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مردم می‌گویند انشاءالله همه چیز به حالت قبل برمی‌گردد. این صحبت رایج مردم است ؛ اما دولت مجاز نیست این را بگوید، زیرا باید آن را به جایی که باید مطابق با عصر حاضر است، پیش ببریم و این امر با اصلاح دولت و نهادهای دولتی حاصل می‌شود چیزی که از دوران جنگ آغاز کردیم و حالا آن را تکمیل می‌کنیم.

بشار اسد با اشاره به نقش شوراهای محلی در شناسایی منافع بومی و ارائه راه حل‌ها برای مسائل مربوط به استان‌ها، گفت: این قضیه مقامات مرکزی کمک می‌کند تا درگیر جزئیات نشده و به سمت تفکر استراتژیک، نظارت، برنامه‌ریزی و سایر وظایفی اساسی که قرار است انجام دهد، پیش برود.

بشار اسد با بیان اینکه تمرکززدایی به توسعه متوازن بین مناطق مختلف غنی و فقی و شهر و روستا می‌انجامد، تاکید کرد: در مرحله کنونی از طریق بازسازی مناطق تخریب شده توسط تروریسم، اولویت دادن به مناطق روستایی می توان برای ایجاد توسعه تلاش کرد.

اسد در مورد اهمیت اصلاحات مالی و اقتصادی و نقش آن در مبارزه با فساد ادعا کرد که هیچ اصلاح اقتصادی بدون اصلاح مالی وجود ندارد و هیچ اصلاح مالی بدون اصلاح مالیات وجود ندارد.

در رابطه با سیاست حمایت از شهروندان، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: حمایت شهروندان بخشی از سیاست سوریه است و شما در هیات دولت به هیچ وجه به تغییر اصول آن فکر نکنید، بلکه به سازماندهی آن، تغییر استراتژی‌ها و تغییر مکانیسم‌ها فکر کنید.

اسد در مورد اهمیت مشارکت شهروندان در اداره امور کشور تاکید کرد که ایده مشارکت برای موفقیت در کار ضروری است که این امر می‌تواند به شکل ابتکارات مردمی، تشکیل نهادهای مردمی و رایزنی با متخصصان باشد که این‌ها به معنی دریافت ایده‌های بیشتر است.

رئیس جمهو ر سوریه تاکید کرد: مشارکت شهروندان و شفاف سازی عملکرد دولت برای آنها دو اصلی است که از اشتباهات ما به عنوان مسئولین کشور کم می‌کند و آن زمان است که ما وقتی از شهروندان خود می‌خواهیم که شرایط را درک کنند، آنها درک خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها