گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات کابل

گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات کابل
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 20:17

مجتبی محمد یونس خبرنگار شبکه العالم در کابل بیان داشت که تیراندازی در این شهر تقریبا متوقف شده است. به گفته وی وضعیت کابل نفس ها را در سینه حبس کرده و طبق گفته طالبان، ملا برادر از قطر به پایتخت افغانستان رسیده است.

العالم- آسیا

یونس طی گفتگوی مستقیم با شبکه العالم خاطرنشان کرد:" صحبت هایی درمورد حکومت موقت وجود دارد. طالبان حکومت افغانستان را آرام کرده و وزیر کشور نیز برای آسوده کردن شهروندان خطاب به آنان گفت که انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه تیراندازی رخ نخواهد داد".

وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح طالبان از همه طرف شروع به ورود به کابل پایتخت کشور کرده اند.

نیروهای طالبان دانشگاه کابل واقع در غرب این شهر را نیز تصرف نموده و پرچم خود را دست کم در یکی از مناطق پایتخت نصب کردند. مسئولین افغانستانی نیز ساختمان های دولتی را به سرعت تخلیه کردند.

در پی ورود طالبان به کابل، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز استعفا داده و کشور را به مقصد تاجیکستان ترک کرد. گروهی از مسئولین افغان به پاکستان گریخته و گروه های دیگر نیز به دنبال فرار از کشور به مقاصد دیگر هستند.

آژانس خبری رویترز به نقل از یکی از رهبران طالبان در پایتخت قطر گفت: فرماندهی این گروه به سربازان خود دستور داد که در کابل از خشونت بپرهیزند و به مردم اجازه تردد بدهند. علاوه بر آن، از زنان خواست که به مکان های امن پناه ببرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها