مک کارتی: بایدن از نیروهای افغان حمایت هوایی نکرد

مک کارتی: بایدن از نیروهای افغان حمایت هوایی نکرد
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 22:17

به دنبال پیشروی طالبان به کابل و خروج اشرف غنی از افغانستان، کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان با انتقاد از دولت بایدن گفت: ما به آنها پوشش هوایی ندادیم.

العالم - آمریکا

با تحولات سریع در افغانستان و پیشروی های روزانه طالبان، مقام های ارشد دولت بایدن تحت فشار قانونگذاران مجلس نمایندگان قرار گرفته اند که چرا خروج به این سرعت صورت گرفت.

در نشستی مجازی نیز همچنین شماری از اعضای کنگره از لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا سوال مطرح کردند که چرا خروج با این سرعت انجام می شود که نیروهای طالبان بتوانند وارد کابل شوند.

در همین مورد کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان با تحت فشار قراردادن مقام های دولت بایدن طی سخنانی اعتراضی گفت: "ما به آنها پوشش هوایی ندادیم، شما می گویید این برنامه را داشتید. هیچ کس نمی تواند این نتیجه را برنامه ریزی کند. پیامدهای این امر برای آمریکا ده ها سال ادامه خواهد داشت و فقط در افغانستان نخواهد بود.

آستین رییس پنتاگون در پاسخ به انتقادات مک کارتی از خروج ناگهانی و با سرعت آمریکا از افغانستان دفاع کرد و گفت: ایالات متحده از توانایی انجام حملات هوایی برای پاسخ به هرگونه اقدام طالبان که مانع تخلیه کارکنان شود، برخوردار است.

ژنرال میلی نیز خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را یک عملیات بسیار پویا و بسیار خطرناک خواند و همچنین آن را خروج عمدی و کنترل شده نامید.

پربیننده ترین خبرها