رایزنی رئیس‌جمهور مصر و رئیس سازمان سیا درباره افغانستان و تحولات منطقه

رایزنی رئیس‌جمهور مصر و رئیس سازمان سیا درباره افغانستان و تحولات منطقه
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 13:54

در دیدار رئیس سازمان «سیا» و رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات منطقه از جمله وضعیت کنونی افغانستان بحث و تبادل‌نظر شد.

العالم - مصر

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار کرد.

بر اساس گزارش «المصری الیوم»، در این دیدار مسائل منطقه‌ای مورد توجه دو طرف، «تنش‌ها در شرق مدیترانه»، تحولات کنونی در افغانستان، تحولات فلسطین، سد «النهضه» و بحران در لیبی بررسی شد.

دیروز (یکشنبه) پس از آنکه اشرف غنی افغانستان را ترک کرد، طالبان وارد کابل شد و ارگان‌های اصلی این کشور از جمله ارگ ریاست جمهور افغانستان را در کنترل گرفت.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت، السیسی در دیدار مذکور بر تقویت همکاری میان دو طرف در زمینه‌های مختلف بویژه در زمینه امنیتی و اطلاعاتی در سایه «گسترش تروریسم و افراط‌گرایی» تأکید کرده است.

بر اساس این گزارش، برنز هم بر تمایل آمریکا برای هماهنگی مستمر با مصر در خصوص چالش‌های مختلف بویژه در سایه تحولات منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه و قاره آفریقا تأکید کرده است.

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا چند روز پیش در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مسائل مختلفی از جمله موضوع انتقال آرام و تدریجی قدرت در رام‌الله را مورد بحث و بررسی قرار داد.

برنز پیش از آن نیز دیداری با مقامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی داشت و درباره موضوعات مختلف از جمله ایران با آنها صحبت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها