واکنش حزب الله به شهادت ۴ فلسطینی در جنین

واکنش حزب الله به شهادت ۴ فلسطینی در جنین
سه شنبه 26 مرداد 1400 - 08:17

جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به شهادت ۴ فلسطینی در درگیری های اخیر در شهر جنین واقع در کرانه باختری واکنش نشان داد.

العالم - لبنان

به گزارش المنار، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شهادت ۴ فلسطینی در درگیری‌های اخیر در جنین واقع در کرانه باختری واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، حزب الله در این بیانیه شهادت ۴ جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان اشغالگر در جنین را به ملت مجاهد و گروه‌های مقاومت فلسطین تسلیت گفته است.

حزب الله در این بیانیه همچنین از رویارویی قهرمانانه مجاهدان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی تمجید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما در حزب الله معتقدیم که راه مقاومت که با خون شهدا و فداکاری‌ها مزین شده است به پیروزی نهایی و تحقق اهداف ملت فلسطین برای آزادسازی کامل سرزمین خود منجر خواهد شد.

گفتنی است که درگیری‌های مسلحانه بامداد دوشنبه در شهر جنین واقع در کرانه باختری که به دنبال آن ۴ جوان فلسطینی به شهادت رسیدند واکنش‌های گسترده گروه‌های مختلف را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که خون پاک شهدای جنین ضامن ادامه نبرد آزادسازی تا بیرون راندن کامل اشغالگران از سرزمین فلسطین خواهد بود.

قاسم تصریح کرد که مقاومت قهرمانانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری با اشغالگران صهیونیست تنها با بیرون راندن نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست متوقف می‌شود. وی خواستار مشارکت گسترده در تشییع پیکر شهدای جنین و اعلام اعتصاب سراسری شد.

از سوی دیگر، طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی نیز ضمن تسلیت شهادت این ۴ جوان، تاکید کرد که خون پاک آنها شعله خیزشی خواهد بود که تنها با زوال و نابودی رژیم اشغالگر پایان می‌یابد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم تاکید کرد که خون پاک شهدای جنین پایمال نخواهد شد و ملت فلسطین بر ادامه مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران تا پاکسازی این سرزمین از وجود آنها اصرار دارد.

جبهه دموکراتیک عموم ملت فلسطین را به مشارکت در اعتصاب سراسری و تشییع پیکر شهدای جنین و تشدید انتفاضه و رویارویی با نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست فراخواند.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان هم ضمن محکوم کردن این جنایت، تاکید کرد که ادامه این سیاست‌ها از سوی رژیم صهیونیستی موجب تشدید تنش و درگیری‌ها خواهد شد. ابوردینه مسئولیت کامل هرگونه عواقب این جنایت را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

مهر

پربیننده ترین خبرها