آیا امارات مقصد پول های به سرقت رفته مردم افغانستان است؟

آیا امارات مقصد پول های به سرقت رفته مردم افغانستان است؟
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 12:22

خبرهای منتشر شده از سوی رسانه ها از میزبانی امارات از اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان حکایت دارد که گفته می شود با 4 خودروی پر از پول متواری شده است.

العالم ـ امارات

به دنبال فرار اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در پی تسلط سریع طالبان بر افغانستان پس از فرار نظامیان آمریکایی از این کشور، ابتدا برخی منایع اعلام کردند که وی با هواپیما به تاجیکستان رفته است اما وزارت خارجه این کشور، حضور غنی در تاجیکستان را تایید نکرد.

پس از آن رسانه ها اعلام کردند که اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از اینکه روز یکشنبه (24 مرداد ماه 1400) هواپیمای او اجازه فرود در تاجیکستان نیافت، به عمان رفته و احتمالا از آنجا به ایالات متحده برود.

اما مطابق آخرین خبرها که الجزیره به نقل از منابع و رسانه های افغانستانی منتشر کرده، اشرف غنی و خانواده اش پس از ترک کابل در ابوظبی مستقر شده اند. گفته شده که حمدالله محب مشاور سابق امنیت ملی دولت افغانستان هم در هواپیمای حامل اشرف غنی حضور داشته است.

خبر میزبانی امارات از اشرف غنی درحالی از سوی رسانه ها منتشر شده که پیش از این سفارت روسیه در افغانستان اعلام کرده بود که رئیس جمهور پیشین افغانستان با 4 خودروی پر از پول از این کشور فرار کرده است.

نیکیتا ایشنکو سخنگوی مطبوعاتی سفارت روسیه در افغانستان خاطرنشان کرد، اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان با چهار خودروی پر از پول از کابل فرار کرد، آنها سعی کردند قسمت دیگری از پول را به بالگرد برسانند، اما جای کافی برای همه آنها نبود و برخی از این پولها در میدان محل برخاستن بالگرد باقی ماند.

فرار اشرف غنی از افغانستان که گر چه وی علت این اقدام را جلوگیری از ریختن خون مردم بی گناه عنوان کرده، واکنش عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را برانگیخت، وی خاطرنشان کرد، "رئیس جمهور سابق، افغانستان را ترک و کشور و ملت را در یک حالت قرار داد و رفت و خداوند همراهش محاسبه کند".

حالا اگر خبر منابع افغانستانی که الجزیره آن را منتشر کرده، درست باشد، امارات میزبان اشرف غنی رییس جمهوری فراری افغانستان و مقصد پول های به سرقته رفته مردم این کشور خواهد بود.

نویسنده: احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها