مافیای سوخت لبنان کیست؟

مافیای سوخت لبنان کیست؟
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 17:11

با وجود شرایط سخت مردم لبنان در پی کاهش ارزش پول ملی و تحریم‌های یک جانبه آمریکا برای جلوگیری از واردات سوخت به این کشور، برخی احزاب لبنانی از تصمیمات ناگهانی رئیس بانک مرکزی حمایت می‌کنند و در عین حال هیچ‌گونه هشداری درباره لغو یارانه سوخت نداده و با دستاویز قرار دادن قاچاق سوخت به سوریه، از حزب‌الله خواسته‌اند تا مانع آن شوند، ولی همانطور که سید حسن نصرالله در سخرانی دیشب خود اعلام کردند، حزب‌الله یک جنبش مقاومت است و ممانعت از قاچاق سوخت هیچ ربطی به آن ندارد بلکه آن وظیفه دولت لبنان است.

العالم- درگوشی

خود این احزاب و حامیان‌شان سوخت را در انحصار خود قرار داده و مردم لبنان، نانوایی‌ها و بیمارستان‌ها را از این سوخت محروم کرده‌اند و متعاقب آن، لبنانی‌ها با کمبود نان و خدمات عمومی مواجه شده‌اند. ادعا می‌کنند که این کمبودها و مشکلات، ناشی از قاچاق سوخت به سوریه در حالی‌که گاهی اوقات بر خلاف این ادعا است؛ این ادعا مطرح می‌شود که آنها به دنبال تسویه‌حساب‎ها و ابراز نفرت‌شان به سوری‌ها هستند. هنگامی‌که این احزاب از حزب‌الله می‌خواهند که جلوی قاچاق را بگیرد در واقع، توطئه‌ای در میان است تا حزب‌الله را در مظان اتهام قرار دهند. در حالی‌که خود این احزاب هستند که سوخت را در انحصار خود قرار داده‌اند و شهروندان را تهدید می‌کنند و جاده‌ها را می‌بندند و با آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ملت و جنبش مقاومت لبنان تبانی می‌کند تا لبنان را مطیع و سرسپرده کنند.

هدف آمریکایی‌ها از این جنگ اقتصادی این است که بر مردم لبنان فشار بیاورند و این کشور را به سمت فروپاشی سوق دهند؛ لبنان بخشی از جبهه یا همان محور مقاومتی است که طرح و سناریوهای آمریکا را بارها خنثی کرده است، و این تأیید می‌کند که ناآرامی‌ها و بحران‌های لبنان فقط ناشی از مشکلات داخلی نیست بلکه نتیجه جنگ خارجی است. لبنانی‌ها باید بدانند که هر طرفی برای آنها اشک تمساح می‌ریزد و مقاومت را در تیررس هجمه‌های رسانه‌ای قرار می‌دهد، در واقع گلوله‌ای به سینه‌های آنها شلیک می‌کند و درصدد شعله‌ور کردن جنگ داخلی در لبنان است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها