رایزنی های بایدن و مرکل درخصوص اجلاس گروه هفت درباره بحران افغانستان

رایزنی های بایدن و مرکل درخصوص اجلاس گروه هفت درباره بحران افغانستان
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 10:12

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره اجلاس گروه هفت که قرار است هفته آینده بصورت مجازی در خصوص بحران افغانستان برگزار شود، گفتگو کردند.

العالم - آمریکا

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و مرکل از تلاش های مداوم کارکنان نظامی و غیرنظامی خود که در کابل برای تخلیه شهروندان ، افغان های آسیب پذیر و شهروندان افغانستانی که در 20 سال گذشته خستگی ناپذیر برای تأمین امنیت ، ترویج صلح و تحویل آنها تلاش کردند ، قدردانی کردند.
بر اساس این بیانیه، طرفین درباره ضرورت هماهنگی نزدیک در زمینه ارائه کمک های بشردوستانه برای افغانستانی های آسیب پذیر در کشور و حمایت از کشورهای همسایه گفتگو کردند.
بایدن و مرکل توافق کردند که برنامه ریزی برای این کار را در نشست مجازی آینده گروه هفت ادامه دهند.
رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگو با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشست مجازی سران گروه هفت در هفته آینده به منظور بحث و بررسی درباره راهبرد و رویکرد مشترک درباره افغانستان توافق کردند.
کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه ای با اعلام گفتگوی بایدن و جانسون درباره تحولات افغانستان، برگزاری نشست گروه هفت را اعلام کرد.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و جانسون بر ضرورت تداوم هماهنگی نزدیک بین متحدان و شرکای دموکراتیک در زمینه سیاست های آینده افغانستان بحث کردند .
پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در قبال بحران افغانستان دفاع و اعلام کرد بایدن از زمان سقوط کابل به دست طالبان، با هیچ یک از رهبران جهان گفت‌وگو نکرده است.
نیروهای طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها