سید حسن نصرالله:دست قطع شده شهید سلیمانی گواه بر ایستادگی ایران در کنار دوستان است/ اولین کشتی حامل سوخت تا ساعاتی دیگر از ایران به سوی لبنان حرکت می‌کند/ از امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران تشکر می‌کنیم

سید حسن نصرالله:دست قطع شده شهید سلیمانی گواه بر ایستادگی ایران در کنار دوستان است/ اولین کشتی حامل سوخت تا ساعاتی دیگر از ایران به سوی لبنان حرکت می‌کند/ از امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران تشکر می‌کنیم
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 10:41

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی گفت که اولین کشتی حامل سوخت تا ساعاتی دیگر از ایران به سمت لبنان حرکت می‌کنند و حزب‌الله این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشورش تلقی می‌کند.

العالم-لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی صبح امروز خود در روز عاشورا اعلام کرد که امام حسین علیه السلام وارث پیامبران، نماد ادیان، پیام های آسمانی و ارزش های اخلاقی و دینی در جهان است. ما از این مناسبت دردناک، تعیین هدف و تجدید موضع خود در سطح منطقه و لبنان را آغاز می کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: مقابله با رژیم صهیونیستی غاصب اراضی فلسطین و برخی اراضی عربی در سوریه و لبنان در راس اولویت های ما است.

دبیرکل حزب الله تصیح کرد: در عاشورای حسینی عهد خود را در ایستادن کنار مردم مظلوم فلسطین برای بازپس گیری اراضی آنها تجدید می کنیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد، روزی فرا خواهد رسید که ناگزیر شاهد شکست رژیم صهیونیستی و بازگشت مقدسات اسلامی به آغوش امت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها از مقاومت عراق و هر نقشی که عراق در جنگ بزرگ داشته باشد بیمناک هستند، افزود: ما خواستار ایجاد معادله منطقه‌ای در برابر تهدیدهای صهیونیستی هستیم.

نصرالله تصریح کرد: ما اعلام می کنیم که پروژه سلطه آمریکا بر منطقه را نمی پذیریم و آمریکا سردسته استبداد در جهان است. حاکمیت این منطقه باید به دور از هرگونه سلطه آمریکا و قدرت های دیگر، متعلق به ملت ها و دولت های آن باشد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به شکست آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت که پس از این شکست آمریکا، نگاه ها به سمت اشغال آمریکا در عراق و سوریه معطوف خواهد شد.

او گفت: به برکت خون شهدای مقاومت، تصمیم پارلمان عراق، جناح های مقاومت و تلاش های مسئولین تصمیم گرفته شد که نیروهای آمریکایی طی چند ماه آینده عراق را ترک کنند.

دبیرکل حزب اله تصریخ کرد: از مسئولین عراقی می خواهیم تا تجربه 20 ساله آموزش آمریکا به ارتش افغانستان و مشاورات بی ثمر آنها را در نظر بگیرند. حشد الشعبی از بزرگ ترین جلوه های استقبال مردم عراق از فتوای مراجع نجف اشرف بود و ضامن امنیت عراق به شمار می رود. آنکس که داعش را شکست داد، ارتش و نیروهای عراق، حشد الشعبی و ارتش سوریه و لبنان و متحدان آنها بودند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد، بهانه آمریکایی ها برای باقی ماندن در شمال سوریه کمک به مبارزه با داعش است که بهانه ای واهی و ادعایی دروغ است.ما موضع خود را در ایستادن کنار مردم مظلوم بحرین تجدید می کنیم که حقوقشان سلب شده و حتی از حق ابراز عقیده خود محروم شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت که شکست آمریکا و زوال آن در افغانستان آن چیزی است که باعث نگرانی متحدانش شده است

نصرالله درباره اوضاع داخلی لبنان و بحران این کشور گفت: کسانی هستند که ما را مسئول ناکامی در تشکیل کابینه می دانند یا آن را به ایران نسبت می دهند، اتهاماتی که هیچ سند و مدرکی ندارند.باید با جدیت و بدون عقب نشینی با وضعیت معیشتی لبنان مقابله کرد.

نصرالله با اشاره به واردات سوخت از ایران برای حل بحران سوخت لبنان اظهار داشت که اولین کشتی حامل سوخت از ایران همه مراحل خود را انجام داده و ظرف چند ساعت حرکت می‌کند. اولویت ما در کشتی که از ایران می‌آید سوخت مازوت به دلیل اهمیت حیاتی آن است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه اظهاراتش خبر داد: من دوست دارم اعلام کنم که کشتی نخست ما که از مبدأ ایران حرکت خواهد کرد، تمام رویه‌ها را طی کرده و به برکت امام حسین (ع) طی چند ساعت آینده به سمت لبنان خواهد آمد. ما در کشتی نخست اولویت را به ماده مازوت دادیم زیرا به شدت مورد نیاز است و زندگی مردم به آن بستگی دارد. پس از این کشتی، کشتی دیگر و کشتی‌های دیگری در راه خواهند بود. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم.

وی بحران سوخت در لبنان را ساختگی و هدف آن را تحقیر لبنانی ها دانست و تصریح کرد: میلیون های لیتر بنزین و مازوت همچنان ذخیره شده اند که نشان دهنده ساختگی بودن این بحران است.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه ایران دوستی است که می توان به آن تکیه کرد، افزود: از امام خامنه‌ای و آقای رئیسی رئیس جمهور ایران بخاطر همراهی همیشگی شان با لبنان تشکر می کنیم. هرآنچه درمورد دخالت ایران در انتخاب رئیس جمهور یا تشکیل حکومت یا سیاست های اقتصادی لبنان گفته می شود دروغ و تهمت است.

نصرالله ادامه داد: علیرغم محاصره و تحریم و فشار علیه ایران، ایران حتی یک روز متحدان خود را رها نکرد و دوستانش را تنها نگذاشت. دست قطع شده شهید سلیمانی بر روی زمین فرودگاه عراق شاهد این امر است که ایران دوستان خود را رها نمی کند.

سید حسن نصرالله در بخش پایانی گفت که تنها گزینه لبنانی‌ها همکاری و انسجام برای نجات کشورمان است. ما عزم، اراده و قدرت حرکت در این مسیر را از حسین علیه السلام، یارانش و شهدای کربلاء می‌گیریم. کسی مرتکب آزمودن قدرت ما در هر جنگی چه نظامی، اقتصادی یا امنیتی نشود. ما اهل شهادت هستیم و زمانی که در هر نبردی هستیم دست از اسلاممان، آرمانمان، مقدساتمان بر نخواهیم داشت.

پربیننده ترین خبرها