هر آنچه در روز اول بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم گذشت

هر آنچه در روز اول بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم گذشت
شنبه 30 مرداد 1400 - 08:27

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری آغاز شد.

العالم _ ایران / سیاسی

جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمدباقر قالیباف» با حضور۲۲۳ نماینده دقایقی پیش در حالی آغاز شد که براساس دستور عمل قرائت شده بررسی خط‌مشی و اصول‌کلی برنامه دولت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» در دستور کار مجلس است.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهوری و وزیران پیشنهادی دولت در این جلسه حضور دارند.

بر اساس برنامه اعلام شده بررسی برنامه و صلاحیت حسین باغ‌گلی وزارت آموزش و پرورش، سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، حجت الاسلام خطیب وزارت اطلاعات، حسین امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه، جواد اوجی وزارت نفت، احمد وحیدی: وزارت کشور، محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزارت جهاد کشاورزی، سید عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان، رضا فاطمی امین وزارت صنعت، معدن و تجارت

امین حسین رحیمی وزارت دادگستری، علی اکبر محرابیان وزارت نیرو، حجت عبدالملکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهرام عین‌اللهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد علی زلفی گل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عیسی زارع‌پور ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دستور جلسه پیش بینی شده است.

امروز همچنین گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی برای دستور امروز پیش بینی شده است.

سیدابراهیم رییسی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه فهرست اسامی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را در نامه رسمی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد با اعلام وصول این نامه از سوی رییس مجلس در جلسه روز شنبه ۲۳ مردادماه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیونهای تخصصی آغاز شد.

به گفته رییس مجلس شورای اسلامی در این مدت ۲۷۰ جلسه تخصصی برای بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها برگزار شد.


در ذیل مشروح اخبار مرتبط با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را مشاهده می کنید؛

19:00 | پایان روز اول بررسی صلاحیت های وزرای دولت سیزدهم

18:33 | طاهری: آقای زارع‌پور قول رشد ۲۵۰ درصدی اقتصاد دیجیتال را داده‌اند

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات: تحصیلات آقای زارع‌پور مرتبط با این وزارتخانه است و ارتباط ایشان با نخبگان همچنان ادامه دارد. برخی از سوابق اجرایی ایشان از جنس سیاست گذاری، تولید محتوا و... بوده است. موضوعات کمی و کیفی ایشان مورد بررسی قرار گرفته است.
- اجرای مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات به صورت جدی پیگیری خواهد شد. در حوزه اقتصاد دیجیتال و حفاظت از کودکان و نوجوانان آقای زارع‌پور برنامه‌های خوبی را ارایه داده است.

18:26 | شریعتی‌نیاسر: انتقاداتی که آقای عنابستانی نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی و آذری‌جهرمی داشتند را به‌عنوان نقد آقای زارع‌پور مطرح کردند

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات: تجربه آقای زارع‌پور در قوه قضاییه نویدبخش تسلط وی در مبانی دولت الکترونیک است. وزیر پیشنهادی می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها اهداف مورد نظر را محقق کند.
- تعطیل کردن صنعت فضایی ازجمله اقدامات دولت قبل بود، وزیر پیشنهادی با استفاده از نهادهای مربوطه می‌تواند ظرفیت این صنعت را بهبود بخشد.
- زارع‌پور نماد دولت حزب اللهی است. ایشان جوان آسانسوری نبوده است.

18:16 | حاتمی: در برنامه‌‌های آقای زارع‌پور ابهام وجود دارد

- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات: مخالفت من ناظر بر ایرادات برنامه‌های ایشان است. درحالی که فضای مجازی با بخشی از زندگی مردم همراه است ایشان در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند. برنامه‌های مطرح شده از آقای زارع‌پور کلی است.
- ظرفیت فناورانه و ارتباطاتی ایشان در مقابل با قوه قضاییه است. مسائل کاری و حاشیه‌ای، وضعیت کارکنان شرکتی و... جایگاهی در برنامه‌های آقای زارع‌پور نداشته است. دفاتر پیشخوان به چالش جدی بدیل شده است و آقای زارع‌پور برنامه‌ای برای آن ندارد.

18:15 | عنابستانی: وزیر پیشنهادی ارتباطات راه‌های عملی برای حل مشکلات را ارایه نکردند

- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: اهداف شبکه ملی اطلاعات باید مشخص شود و گرنه به سرنوشت ۱۵ سال گذشته منجر شده و اجرا نمی شود. آقای زارع پور در مورد طرح مهم صیانت اظهار نظر نکردند.
- در کشور سیستم عامل پولی و سخت افزار مهمی تولید نکردیم و از نوآوران عرصه حمایت نکردیم،تنها سعی کردیم در چند پلتفرم خارجی تاثیرگذار باشیم.
- باید بدانیم چگونه از کاربران فضای مجازی محافظت می شود؟ باید توجه زیادی به سازمان فضایی داشته باشیم. تلفن ثابت به خصوص در روستاها رها شده است. به اینترنت پر سرعت روستاها هم باید توجه شود و وزیر پیشنهادی باید برنامه خود را در این خصوص ارائه بدهد.

17:58 | نصیرایی: نظر کمیسیون فرهنگی در مورد وزیر پیشنهادی ارتباطات مثبت است/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی: بیشتر برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات با اسناد بالادستی همسو است.

17:55 | سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: کمیسیون صنایع و معادن برنامه‌های زارع‌پور برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تایید کرد

17:49 | آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات

15:26 | وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

- معلمان پدران مادران و دانش آموزان این جلسه را می بینند و دغدغه آن‌ها این است که چه کسی سکان‌دار این وزارتخانه خواهد بود. این اطمینان را می دهم که من اینجا هستم که آموزش و پرورش جنس تربیتی پیدا کند.
- متوجه این موضوع شدم که آموزش و پرورش درگیر مسائل پیچیده‌ای است و تکرار شرایط گذشته باز تولید شرایط گذشته است و برای ایجاد شرایط جدید، باید برنامه جدید داشته باشیم.
- مدرسه غیردولتی زمینه‌ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

16:40 | نوباوه‌وطن: بگذارید آرزوی چند ساله را محقق کنیم و نتیجه بگیریم

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: ۷۱ سال قبل سندی منتشر شده که می گوید مشکلات آموزش و پرورش همانی بوده که امروز است. دلیل این است همه برنامه های آموزش و پروش تحول محور نبوده است.
- بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۲ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ درصد این بودجه ارتقا پیدا کرده است اما مشکلات مختلف چرا حل نشده است؟
- مشکل آموزش و پرورش معیشتی نیست، مشکل نبود برنامه تحولی است. اگر مشکل اداره ۸ هزار نفر است باید بگوییم آقای رئیسی چگونه ۸۲ میلیون را می خواهند مدیریت کنند؟
- به جوان بودن اشاره می کنید ایشان ۴۱ سالش است در کشورهای اروپایی میانگین سن ۳۵ سال است. باید از نسل چهارم استفاده کرد. چه استدلال‌هایی است که میگویید؟
- محسن رضایی ۲۸ سال داشت که فرمانده جنگ بود. درست است تجربه مهم است اما برنامه کار را پیش میبرد.
- یک ساعت و ۴۰ دقیقه نمایندگان در کمیسیون سوال پرسیدند و ۲۰ دقیقه به آقای باغگلی وقت پاسخ دادند در این ۲۰ دقیقه برنامه تحولی می‌خواهید؟ عملیات روانی صورت گرفته است و یکسری پیامک زده شده است.

16:26 | ایری: وزارت آموزش و پرورش نیازمند فکر جدید است

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت ما بعد از دوازده دولت به طوری است که همه از آن ناراضی هستند. ما به یک تغییر اساسی و فکر جدید هستیم. جوانان این تغییر را می‌توانند ایجاد کنند.
- تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان ترک تحصیل کردند. وضعیت بازنشستگان بغرنج است. کدام یک از فرهنگیان از این شرایط راضی هستند.
- به آقای رئیسی اعتماد کنید و همچنان که ۱۸ میلیون به ایشان اعتماد کردند. ایشان پاسخگو خواهند بود. عاقلانه تصمیم بگیرید. جوان بودن باغگلی یکی از امتیازات ایشان است و با رای قاطع شما بزرگواران، گام دوم انقلاب را عملی خواهیم کرد.

16:19 | قادری: وزارت آموزش و پرورش وزارت اقتصادی نیست اما گردش مالی آن از برخی از وزارتخانه‌ها بیشتر است

- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: نزدیکی باغگلی با آقای نظری شرط کافی و لازمی نیست و باید با دغدغه‌های معیشتی و سند راهبری آشنایی داشته باشند.
- مجموعه فرهنگیان افراد نکته‌سنجی هستند و کوچکترین اشتباه این وزیر می‌تواند برای کشور هزینه داشته باشد و این وزارتخانه محل آزمون و خطا نیست و صحنه‌ای است که با زندگی بیش از ۵٠ میلیون نفر سر و کار دارد. همچنین باغگلی می‌توانند در جایگاه‌های دیگر عملکرد خوبی داشته باشند.

16:13 | دلخوش: کم‌ترین امتیاز بین وزرا به آقای باغ‌گلی داده شده است

- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: به خاطر جوان بودن وزیرآموزش مخالف او نیستیم، برای این مخالف هستیم که دشمن سواستفاده نکند و فرهنگ ما درست بشود. گزینه‌های باتجربه‌تری نسبت به ایشان وجود دارند.
- نمی‌توان برای این پست کسی را انتخاب کرد که از بدنه دولت نیست.
- شما وقتی می‌خواهید یک مدیر انتخاب کنید به سابقه آن نگاه می‌کنید. ایشان سابقه مدیریتی ندارد.

16:01 | عنابستانی: فرصت بدهید به جوانی که برنامه دارد/ برنامه‌های باغ‌گلی قابل دفاع است

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: چرا فراموش می‌کنیم که ژنرال‌های تدبیر و امید چه بر سر این ملت آوردند؟ می‌گویند روزهای سختی داریم و فرصت آزمون و خطا نداریم اما سوالم این است مگر آن روزها سخت نبود و جنگ نبود که کشور را به جوانان سپردیم؟
- نسل جوان ۴۰ سال به نظاره نشسته‌اند و ایده‌هایشان مثل بغض در گلو مانده است. جوانان خون دل خورده‌اند. جوانان را به خامی متهم می کنند تا دستشان کوتاه نشود.
- به نسلی که ایده دارد فرصت بدهید. من ۱۶ سال قبل در شهرداری مشهد به امثال باغ‌گلی فرصت دادم و نتیجه گرفتم. به جوانی که برنامه دارد، انقلابی است و تخصص دارد فرصت بدهید.

15:48 | راستی: تمام رسانه‌های معاند در حال تخریب آقای باغ‌گلی هستند

- نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: یکبار بگذارید فرزندان راستین انقلاب با فکر نو بیایند تا آموزش و پرورش را سامان دهند.
- کدام یک از نمایندگان مخالف آقای باغ‌گلی، در خصوص سند ننگین ۲۰۳۰ اعتراض کردند؟

15:46 | بدری: باغ‌گلی هرگز نمی‌تواند منشا تحولات موثر در نظام تعلیم‌وتربیت باشد

-نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: آقای باغ‌گلی جوان روشنفکری است اما سوابق ایشان با مسئولیتشان تناقض دارد چرا که سابقه مدیریت دولتی ندارد و نباید آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم.
- از نمایندگان مجلس می‌خواهم با رای مخالف خود به آقای باغ‌گلی، زمینه معرفی فردی توانمند و مجرب را فراهم کنند.

15:37 | رشیدی کوچی: آقای باغ‌گلی شما صلاحیت وزارت را ندارید

- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: شناخت زیادی نسبت به آقای باغگلی نداشتم اما ایشان را جوانی انقلابی، تحول خواه، دلسوز و خوش اخلاق یافتم اما این چهار گزینه برای اداره آموزش و پرورش کافی است؟ جواب خیر است.
- ایشان یکی از رویش‎های انقلاب است به شرطی که در جای خود باشد.
- جنابعالی تخصص کامل برای اداره آموزش و پرورش ندارید. این مسئله مهم است. این عدم انطباق به کشور، وزارت آموزش و پرورش و دولت آقای رئیسی صدمه می‌زند. بدنه وزارت با آقای باغ‌گلی کار نخواهد کرد.

15:31 | سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش بدلیل عدم تجربه و مدیریت فاقد صلاحیت برای انتخاب این وزارتخانه است

-آموزش و پرورش امروز نیروی میدانی می‌خواهد که آقای باغ‌گلی فاقد چنین ویژگی است و ایشان سابقه تدریس مدارس دولتی را ندارد و ایشان به عنوان مدیر عامل در مدارس خاص اشتغال داشته است.

15:00 | آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

14:25 رئیس‌جمهور: عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را برگرداند

- رئیسی پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان درباره کابینه سیزدهم: بنای عمل به وعده‌ها را دارم؛ با ادعا نمی‌توانم این را اثبات کنم، مردم باید ببینند. دولت و وزرا به وعده‌ها عمل می‌کنند. مردم نباید تصور کنند که وعده‌ها برای انتخابات و ایجاد هیجان بوده است.
- برنامه تحولی مفصل دولت سیزدهم‌ تا چند روز آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. در مرحله اول پیشنویس است و بعد از اخذ نظرات کارشناسی عمومی و نهایی می‌شود.
- در ارتباط با اموال و دارایی‌ها ما قانون تصویب کردیم، در قوه قضائیه آیین‌نامه این قانون را تعیین کردیم. برخی از مواد این قانون، ایراد گرفتند اما ما نگذاشتیم مانع از اجرای قانون شوند.
- سامانه‌ای را برای این موضوع طراحی کردیم که ان‌شاالله با تعامل با مجلس ابهامات این قانون رفع می‌شود.
- در انتخابات من اموال خود را اعلام کردم و به سوابق من مراجعه کنید. ضمن اینکه برای اجرای قانون اعلام اموال رییس قوه قضاییه به رهبری شاید اولین نفر بودم که این قانون را اجرا کردم.
- در یک اتاق شش الی هفت نفر حقوق متفاوت دارند و مسئولیت‌های آنها هم متفاوت است، عدالت در پرداخت برای ما بسیار مهم است و باید به این موضوع رسیدگی شود. باید به همه اقشار کشور توجه کنیم.
- از جلوه‌های عدالت، عدالت در پرداخت است. برای اصلاح بسیاری از مسائل وقت خوبی است و باید با همکاری دولت و مجلس و با یک کار کارشناسی شده، اقداماتی را برای حل مشکلات انجام دهیم و ما آمادگی داریم عدالت را به طور کامل اجرا کنیم هرچند که مشکلاتی وجود دارد اما ما آماده‌ایم تا برای اجرای عدالت، هزینه کنیم.
- مهم است که بدانیم به عدالت عمل می کنیم و افرادی که در این راه احساس نارضایتی می‌کنند مهم نیستند و مهم رضایت عموم مردم است.
- استفاده از حضور بانوان در وزرا و کابینه خلاصه نخواهد شد، بلکه در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.
- ان‌شاالله نمایندگان با رای اعتمادشان کمک کنند تا دولت هرچه سریع‌تر تشکیل شود. دولتی که مبتنی بر رای بالای نمایندگان باشد، پشتوانه‌ای بهتر برای خدمتگزاری خواهد داشت.
- من از نقطه نظرات نمایندگان ناراحت نشدم. ما شما را خیرخواه و نکات شما را از سر خیرخواهی برای دولت می‌دانیم.


14:25 | آغاز جلسه علنی نوبت عصر ۳۰ مرداد ماه مجلس/ بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در دستور کار


13:00 | پایان اولین جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی/ جلسه بعدی عصر امروز ساعت ۱۴

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به کشور، پایان اولین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در نوبت صبح را اعلام کرد.


12:57 | زارع در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

مشکلات امروز کشور حاصل سوءعملکرد پیران باتجربه است/ضرورت ظهور ایده های نو در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات امروز کشور حاصل سوءعملکرد پیران باتجربه بوده لذا باید اجازه دهیم دیدگاه های جدید، نظرات و اقدامات نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند.


12:48 | ورناصری در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس با بیان اینکه مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، گفت: نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.


12:34 | صباغیان بافقی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

آقای رئیسی و وزرا اموالشان را به صورت شفاف اعلام کنند/ مردم تشنه عدالت هستند

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس خواستار اعلام شفاف و کتبی اموال رئیس جمهور و وزرای کابینه دولت سیزدهم شد.


12:27 | میرتاج الدینی در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

دولت رئیسی براساس شایستگی ها، مردمی بودن و مدیریت جهادی شکل گرفته است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دولت سیزدهم براساس شایستگی ها، مردمی بودن، مدیریت جهادی و انقلابی، پاک دستی و فسادستیزی شکل گرفته است. جوان گرایی به همراه نیروهای صاحب تجربه و ارزشمند، نخبه و مجموع اینها در این دولت وجود دارد.


12:24 | سعیدی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

رئیس جمهور برنامه خود را برای اصلاح ساختار فاسد نظام بانکی ارائه کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، خواستار استفاده از ظرفیت بانوان و اهل تسنن در کابینه سیزدهم شد.


12:21| سیاهکلی در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

عدالت محوری و فساد ستیزی رویکرد اصلی برنامه های دولت است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: عدالت محوری و فساد ستیزی رویکرد اصلی برنامه های دولت است.


12:14 | محمودزاده در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

شعار دولت سیزدهم فراجناحی و فراحزبی است اما هیچ وزیری از جناح مخالف در کابینه وجود ندارد

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: آقای رئیسی بارها اعلام کردید دولت من فراحزبی، فراجناحی و وفاق ملی است لذا پاسخ دهید در لیست معرفی شده چه کسی از جناح‌های سیاسی دیگر قرار دارد که بگوییم دولت سیزدهم فراجناحی و مستقل است.


11:49 | محمدیاری در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

موضع کشور در سیاست خارجه باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی مشخص شود

نماینده مردم طوالش در مجلس گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی موضع خود را مشخص کند.


11:13| سلیمی در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

جوان گرایی و فساد ستیزی از شاخصه های مهم کابینه سیزدهم است

عضو هیات رئیسه مجلس در موافقت با کلیات کابینه دولت سیزدهم، گفت: در موضوع کلیات کابینه، فساد ستیزی و جوان گرایی بسیار مهم است و اینکه منتخبین قدرتِ گرفتن تصمیمات سخت را داشته باشند.


11:03 | ایزدپناه در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

کابینه دولت سیزدهم متشکل از نیروهای انقلابی و بابرنامه است/ وعده وزرا برای توجه به مناطق محروم

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه کابینه دولت سیزدهم متشکل از نیروهای انقلابی و بابرنامه تشکیل شده است، بیان کرد: وزرا در جلسه فراکسیون توسعه متوازن وعده دادند که به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند.


11:00 | بابایی کارنامی در مخالفت با کلیات برنامه‌‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیاط خلوت دولت شده‌اند/ پاسخگوی همه ۸۴ میلیون ایرانی باشید

نماینده مردم ساری در مجلس خواستار ارائه برنامه دولت برای چگونگی مهار تورم افسارگسیخته ۴۵ درصدی و ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع مشکل معیشتی مردم شد.


10:42 | تنفس نیم ساعته جلسه علنی مجلس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس مجلس شورای اسلامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا، به مدت ۳۰ دقیقه در جلسه علنی تنفس اعلام کرد.


10:38 | حسینی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

جوانی، تجربه و سلامت نفس شاخص‌های متبلور در کابینه سیزدهم است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: شاخص بسیار متبلور در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، جوانی، علم و تخصص و تجربه و سلامت نفس است.


10:31 | مولوی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

وزرای پیشنهادی در مقایسه با دولت های قبل جوانتر هستند/ ضرورت تعیین استاندار ویژه برای استان خوزستان

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه کلیات کابینه رئیس جمهور برنامه هایی همراه با رویکردهای عنوان شده از جانب ایشان دارند، گفت: این همراهی نیاز به تحرک دارد و شاهدیم که وزرای پیشنهادی بین ۴۰ تا ۶۰ سال سن داشته و در مقایسه با دولت های قبل جوانتر هستند.


10:15 | حسین زاده بحرینی در مخالفت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند/دولت برای مسائل فرا وزارتخانه ای برنامه ای ارائه نکرده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ضمن انتقاد از عدم ارائه برنامه منسجم از سوی دولت در خصوص مسائل فرا وزارتخانه ای، گفت: آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند.


10:12 | نوروزی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

برنامه های ارائه شده کمّی نیست/ باید مشخص شود دولت چه برنامه ای برای کنترل تورم و تولید مسکن دارد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه برنامه های آیت الله رئیسی کیفی و توصیفی بود و جنبه های کمّی در آن دیده نمی شد، گفت: باید مشخص شود که در ۴ سال آینده چه تعداد مسکن و شغل ایجاد می شود و تورم تا چه میزان کاهش می یابد.


10:10 | توضیحات قالیباف درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پس از دفاع آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی خود، اظهار داشت: در بحث کلیات برنامه و معرفی وزیران پیشنهادی رئیس جمهور طبق ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی۱۵۰ دقیقه فرصت دارند، که از این فرصت به مدت یک ساعت استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور در دو نوبت فرصت دارد که صحبت کند که سر جمع این دو نوبت دو ساعت و نیم خواهد بود، سپس 10 نفر از نمایندگان که ۵ نفر به عنوان موافق و ۵ نفر به عنوان مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد و پس از اتمام صحبت موافقان و مخالفان، رئیس جمهور از وقت باقیمانده خود که یک ساعت و نیم است در پاسخ به سوالات مخالفان توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: چنانچه رئیس جمهور تشخیص دهد که شخص دیگری به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، آن فرد پاسخ خواهد داد و پس از اتمام کلیات برنامه وارد شور می‌شویم که تک تک وزرا در صحن مجلس کار خود را ادامه خواهند داد.


09:06 | حجت الاسلام رئیسی در تشریح برنامه‌های کلان دولت:

سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت است/ اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی و اولویت دوم بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم است


رئیس جمهور گفت: برنامه دولت و وزرای پیشنهادی بر پایه محورهای بنیادین پنج گانه شامل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام است. بیشتر بخوانید


08:57 | پیش از سخنان رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد؛

قالیباف: نمایندگان و وزرا شناخت خوبی از یکدیگر پیدا کرده اند/ حواشی کمترین تأثیر را در نظر نمایندگان نسبت به وزرای پیشنهادی می‌گذارد

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سخنان رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: یکایک وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌ها مجلس حضور پیدا کردند و طی بیش از ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها به صورت فشرده، با انتظارات نمایندگان آشنا شدند. بیشتر بخوانید


8:36 | جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دو شیفته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (شنبه 30 مرداد) با برگزاری جلسات دو شیفته صحن علنی به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موافقت کردند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس جلسات صحن باید 4 ساعته باشد و در صورت لزوم و با موافقت نمایندگان این ادامه جلسات صحن علنی می‌تواند ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها