حمایت مقاومت از مسجد الاقصی در سالروز آتش زدن آن

حمایت مقاومت از مسجد الاقصی در سالروز آتش زدن آن
شنبه 30 مرداد 1400 - 13:26

در پنجاه و دومین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی، نگاه جهانیان به سوی اردوگاه ملکه در شرق غزه است که فلسطینیان به این مناسبت در آنجا جمع می شوند و طی مراسمی موضع خود را در راستای بازگشت به سرزمین خود، شکست محاصره و پاسداری از پیروزی های نبرد شمشیر قدس تجدید می کنند.

العالم-داغ های مجازی

آمادگی های مردم و احزاب در نوار غزه برای مراسم سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی با جشنواره بزرگی آغاز می شود که نیروهای ملی و اسلامی تلاش می کنند آن را به عنوان نقطه آغاز جدیدی برای مبارزه با تجاوزهای رژیم صهیونیستی قرار دهند.

جناح های ملی و اسلامی در نوار غزه مردم فلسطین را به مشارکت وسیع در جشنواره که روز شنبه پس از نماز عصر برگزار می شود دعوت کردند. آنها خاطرنشان کردند که در این مراسم شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز سخنرانی خواهد کرد.

این جناح ها تاکید کردند که فعالیت های مذکور هم زمان با شدت گرفتن جنایت های رژیم اشغالگر با تدوام محاصره بر نوار غزه و کشتار چند روز پیش در جنین قدرت بیشتری می گیرد.

آنها افزودند که آتش زدن مسجد الاقصی تلاشی برای از بین بردن هویت عربی و فلسطینی قدس بود و امروز نیز با سیاست یهودی سازی و کوچاندن اجباری فلسطینیان همچنان ادامه دارد.

52 سال پیش در چنین روزی، یک یهودی تندرو و جنایتکار به نام «مایکل دینس روهن» بخش شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید و طی آن قسمت های مختلفی از جمله منبر تاریخی معروف به منبر صلاح الدین در آتش سوخت. شعله های آتش تا نزدیکی گنبد تاریخی مسجد که از جنبش نقره خالص بود، نیز کشیده شد.

فلسطینیان توانستند به یاری مسجد الاقصی شتافته و جلوی گسترش دامنه آتش سوزی و سوختن دیگر بخش های مسجد را بگیرند و خودروهای آتش نشانی و امدادرسانی از الخلیل، بیت لحم و دیگر مناطق کرانه باختری و فلسطین اشغالی 1948 برای اطفای حریق راهی قدس شدند.

دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای سعی داشت تا مانع از ورود آنان به قدس شود و آب مناطق مجاور مسجد الاقصی را نیز در این روز قطع کرد و خودروهای آتش نشانی رژیم صهیونیستی نیز عمدا با تاخیر خود را به مسجد الاقصی رساندند تا آتش گسترده تر شده و مسجد به کلی در آتش بسوزد.

کنشگران در فضای مجازی کاربران را به فعالیت و نشر توییت به این مناسبت دعوت کردند.

کاربری به نام "younes abouzaid" در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:" قطب نمایی که به سمت مسجد الاقصی اشاره نکند خراب است".

"شمس الامل" نیز در توییتر نوشت:" 52 سال از سوزاندن مسجد الاقصی می گذرد و این آتش همچنان شعله ور است، آنقدر که دامنه آن به کشورهای عربی دیگر نیز رسیده است".

کاربر دیگری به نام "الفدائی" در توییتر نوشت:" 52 سالروز دردناک از آتش زدن مسجد الاقصی بر مردم ما می گذرد و این رژیم اشغالگر هنوز کشورمان فلسطین را غصب کرده و هرروز کشتارها و ترورهای بیشتری علیه مردم ما مرتکب می شود و تمام آثار زندگی را در فلسطین نابود می کند و می کشد".

پربیننده ترین خبرها