استرالیا معترضان قرنطینه را بازداشت کرد

استرالیا معترضان قرنطینه را بازداشت کرد
شنبه 30 مرداد 1400 - 14:54

صدها نفر به دنبال درگیری‌های خشونت‌بار بین معترضان مخالف با اعمال قرنطینه ضد کرونایی و پلیس در دو شهر بزرگ استرالیا بازداشت شدند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعتراض ها در حالی برگزار شد که استرالیا بیشترین افزایش ابتلای روزانه به کووید – ۱۹ را از زمان آغاز همه گیری در این کشور ثبت کرده است.

شهر سیدنی در ایالت نیوساوت ولز استرالیا از ثبت ۸۲۵ مورد ابتلا به کرونا خبر داد که رکوردی برای سراسر کشور به شمار می رود، درست پس از آنکه مقام های استرالیایی مدت زمان قرنطینه این شهر را به منظور مقابله با گونه دلتا تا ماه سپتامبر (مهر) تمدید کردند.

«گلادیس برجیکلیان» نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز گفت: مهم نیست که چه قدر سخت کار می کنیم، مهم نیست که ۹۹ درصد از مردم کار درست را انجام می دهند، بلکه مساله دلتا وجود دارد که هیچ کس قادر به کنترل آن نیست.

وی افزود: بهترین راه برای اینکه منتظر آزاد شدن باشیم، این است که اطمینان یابیم که واکسینه شده ایم.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهر ملبورن ایالت ویکتوریا نیز باعث شد مقام های محلی دستورالعمل های ماندن در خانه در سراسر این ایالت را برای روز شنبه تمدید کنند.

اما این دستورالعمل های بهداشتی برای شهر ملبورن، هزاران نفر را از شرکت در تجمعی اعتراضی به مقررات اعمال قرنطینه منع نکرد و پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان خشمگین از اسپری فلفل استفاده کرد.

پلیس ایالت ویکتوریا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هفت افسر پلیس در جریان این درگیری های خشونت بار و غیرقانونی زخمی و بیش از ۲۰۰ نفر بازداشت شدند.

این بیانیه تاکید کرد اگرچه جمعیت زیادی از معترضان به طور مسالمت آمیز در این تجمع اعتراضی شرکت کردند، اکثریت کسانی که حضور داشتند در اندیشه خشونت بودند.

پلیس ایالت نیوساوت ولز نیز گزارش داد که در سیدنی بیش از یک هزار و ۵۰۰ پلیس در خیابان های این شهر مستقر شدند، موانعی برپا کردند و دهها نفر بازداشت شدند.

جمعیت بزرگی از معترضان نیز برای شرکت در تظاهرات ضد کرونایی در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا اعلام حضور کردند.

براساس این گزارش، بومی ها یا ساکنان سیدنی اواخر ماه ژوئن (تیر) تحت قرنطینه قرار گرفتند و اکنون محدودیت های کرونایی به دو ایالت و پایتخت استرالیا گسترانده شده و بیش از ۱۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کمتر از یک سوم از جمعیت استرالیا کاملا واکسینه شده اند. واکسیناسیون سراسری در هفته های اخیر و درپی شیوع گونه دلتا سرعت گرفته و مقام های استرالیایی قصد دارند تا قبل از برداشتن محدودیت های کرونایی، نرخ واکسیناسیون را در این کشور به بیش از ۷۰ درصد برسانند.

استرالیا با بیش از ۲۵ میلیون نفر جمعیت، از زمان آغاز همه گیری بیش از ۴۲ هزار مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است و در این مدت، ۹۷۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور جان باخته اند.

پربیننده ترین خبرها