حزب الله لبنان ادعای شهادت اعضای خود در سوریه را رد کرد

حزب الله لبنان ادعای شهادت اعضای خود در سوریه را رد کرد
شنبه 30 مرداد 1400 - 18:06

حزب الله لبنان امروز برخی ادعاها مبنی بر شهادت شماری از مبارزان خود در جریان تجاوز هوایی اخیر رژیم اسرائیل به سوریه را رد کرد.

العالم - لبنان

ستاد اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان امروز اعلام کرد: مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها و سایت ها مبنی بر شهادت شماری از مبارزان مقاومت اسلامی در جریان تجاوزگری پنجشنبه شب گذشته به سوریه صحت ندارد و همچنین مقاومت در محل هایی که هدف متجاوزان قرار گرفت، حضوری ندارد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه اخیرا مدعی شده بود که در این حمله دستکم چهار نفر از مبارزان حزب الله به شهادت رسیده اند.

رسانه‌های سوریه پنجشنبه شب گزارش داده بودند که صدای انفجارهایی در دمشق و حوالی این شهر به گوش رسیده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این ارتباط نوشت که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با حمله رژیم اسرائیل به حومه دمشق مقابله کردند.

همزمان ارتش سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل مواضعی را در استان های حمص و دمشق هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که در جریان نقض حریم هوایی سوریه توسط جنگنده‌های رژیم اسرائیل، پدافند سوریه ۲۲ موشک شلیک شده از این جنگنده‌ها را هدف قرار داده است.

«وادیم کولیت» فرمانده مرکز آشتی ملی ارتش روسیه در سوریه در این باره گفت: در ساعات پایانی روز پنجشنبه، شش فروند جنگنده رژیم صهیونیستی از طریق حریم هوایی لبنان به چند هدف در استان‌های دمشق و حمص حمله کردند.

وی افزود: پدافند هوایی سوریه با استفاده از سیستم‌های دفاعی روسیه مانند پانتسیر-اس و بوک-‌ام ۲، ۲۲ موشک از ۲۴ موشک شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.

وزارت خارجه سوریه روز جمعه ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد که هدف از اینگونه حملات بالا بردن روحیه تروریست ها است.

این وزارتخارجه افزود: این حمله نقض آشکار قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های این سازمان است که همگی بر حفظ احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن تاکید دارد و این حملات تروریستی اشغالگران اسرائیلی راه به جایی نخواهد برد و موفق به ایجاد رعب و وحشت در میان ملت سوریه نخواهد شد و خللی در عزم ارتش سوریه و متحدانش وارد نخواهد کرد

به دنبال استفاده رژیم اسرائیل از حریم هوایی لبنان برای این حمله نیز بیروت از تل آویو در سازمان ملل شکایت کرد.

در همین ارتباط، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان پنجشنبه شب حمله هوایی رژیم اسرئیل از طریق حریم هوایی لبنان را ناقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانست و از سازمان ملل خواست تا این رژیم را از انجام حملات هوایی به سوریه با استفاده از حریم هوایی لبنان بازدارد.

وزیر دفاع لبنان گفت که شکایتی را با همین موضوع به سازمان ملل فرستاده است.

پربیننده ترین خبرها