اسد: تروریسم و افراطی‌گری، معلول سیاست اشتباه اروپا در خاورمیانه است

اسد: تروریسم و افراطی‌گری، معلول سیاست اشتباه اروپا در خاورمیانه است
شنبه 30 مرداد 1400 - 18:41

رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک هیأت پارلمانی اروپایی گفت که سیاستهای اشتباه اروپا در خاورمیانه باعث ایجاد بحرانهای آوارگان، تروریسم و افراطی‌گری شده است.

العالم - سوریه

«تیری ماریانی» عضو پارلمان اروپا و از اعضای حزب تجمع ملی فرانسه در صدر یک هیأت پارلمانی بعد از ظهر امروز شنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در این دیدار، طرفین وضعیت سوریه و منطقه را بررسی کردند. بشار اسد نیز به سؤالات اعضای هیأت همراه ماریانی درباره وضعیت میدانی و شرایط معیشتی سوریه پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود، نتیجه تحریم‌ها و محاصره ظالمانه علیه ملت سوریه است، تأکید کرد، با وجود تمامی تأثیرات منفی این محاصره، مردم سوریه آموخته‌اند که چگونه برای فائق آمدن بر این مشکلات، راهکار پیدا کنند.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، باید در سطوح پارلمانی، فکری و فرهنگی، برای تحلیل و فهم تحولات منطقه و جهان، گفت‌وگو صورت گیرد.

وی همچنین بر اهمیت سفر هیأتهای پارلمانی به سوریه و منطقه تأکید و تصریح کرد، چنین سفرهایی باعث می‌شود که این هیأتها در جریان واقعیتهای منطقه قرار گیرند و بتوانند بین واقعیت و اظهارات سیاسی، ارتباط برقرار کنند.

بشار اسد، مشکلاتی را که اروپا در زمینه آوارگان، تروریسم و افراطی‌گری با آن مواجه است، معلول سیاستهای اشتباه کشورهای اروپایی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

در این دیدار همچنین به ارتباط بین دین و سیاست و مشکلات بزرگی که کشورهای جهان به خاطر افراطی‌گری با آن روبرو هستند، پرداخته شد.

این در حالی است که کشورهای اروپایی مانند فرانسه از آغاز جنگ علیه سوریه از تروریستهای حاضر در این کشور حمایت مالی و تسلیحاتی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها