بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد؛ سخنان نمایندگان مخالف و موافق

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد؛ سخنان نمایندگان مخالف و موافق
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 14:20

بعد از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد پرداختند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و بعد از بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات کابینه دولت سیزدهم وارد بررسی صلاحیت احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد شدند.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

موافقت کمیسیون اقتصادی با خاندوزی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اقتصاد خبر داد.

مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

عباس‌زاده: تیم پیشنهادی اقتصادی دولت، مشروط است

پس از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز بیشتر مطالبات مردم در حوزه اقتصادی می‌باشد و ما انتظار داشتیم دولت وزرای اقتصادی مقبولی به مجلس معرفی کند.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

پاشایی: خاندوزی شناخت کاملی از اقتصاد ایران دارد

معصومه پاشایی عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: آقای خاندوزی از اقتصاد ایران شناخت کافی دارد و اهل تعامل و کسب و کار است.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

پورابراهیمی: با کارآمدی خاندوزی مسیر آینده اقتصاد کشور را تعریف می‌کنیم

همچنین محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: جدیت، پیگیری، اشراف علمی و تعصب برای حل مشکلات در آقای خاندوزی به خوبی دیده می‌شود.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبای‌وزارت خانه ها است؛ تاکنون صلاحیت سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اطلاعات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

ویس‌کرمی: وزیر اقتصاد باید علاوه بر فن، فوت را هم بلد باشد

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این‌که اقتصاد اسلامی نیاز امروز و فردای ما است، تصریح کرد: تا به حال نظر شفافی از آقای خاندوزی در خصوص اقتصاد اسلامی نشنیده‌ام.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

عزیزی: وزیر پیشنهادی اقتصاد از دانش کافی برخوردار است

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: آقای خاندوزی که از اعضای مجلس است رویکرد مطالبه گری دارد و این مایه امید است. وی جوان انقلابی و ولایی و سرباز مقام معظم رهبری بوده و فسادستیز با رویکرد انقلابی و حق طلبی است و این در تراز نیروی جوان انقلابی می باشد.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

طغیانی: خاندوزی فرزند عزیز مجلس است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: بنده شهادت می‌دهم دکتر خاندوزی هم جوانی توانمند و متعهد و هم فردی متخصص است.

خاندوزی: اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم

سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در ایام نبرد اقتصادی خارج و البته تحریم داخلی علیه تولیدکنندگان اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم، البته سختی کار و سنگینی بار را می‌دانم ولی به فضل خدا با ایده های تحولی و تیم متخصصان سالم بنا داریم که گذر کنیم و می‌دانیم که چاره جز گذرکردن موفقیت آمیز جمهوری اسلامی از تنگه اقتصادی نداریم، شرط این گذار مواجهه صادقانه با ناجی واقعی یعنی مردم است.

تاکنون صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اطلاعات و و وزیر اقتصاد و دارایی ، بر اساس حروف الفبای‌وزارت خانه ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها