الکاظمی در دیدار امیر کویت از او برای حضور در اجلاس بغداد دعوت کرد

الکاظمی در دیدار امیر کویت از او برای حضور در اجلاس بغداد دعوت کرد
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 19:16

نخست وزیر عراق در دیدار با امیر کویت ضمن تاکید بر همکاری‌های میان دو کشور از او بری حضور در اجلاس بغداد دعوت کرد.

العالم - عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که به کویت سفر کرده، در دیدار با امیر این کشور ضمن بررسی مجموعه مسائلی مشترک، از او برای حضور در اجلاس بغداد دعوت کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه دولت عراق آمده است: مصطفی الکاظمی با نواف الاحمد الجابر الصباح روابط دو کشور و راه‌های توسعه آن برای رسیدن به مرحله‌ای پیشرفته از تکامل و تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، صنعت، تجارت و سایر موارد گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است، الکاظمی از طرف عراقی‌ها از موضع صباح الاحمد الصباح امیر فقید کویت و نواف الاحمد الجابر الصباح امیر فعلی این کشور در حمایت از عراق و توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور برادر قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه دولت عراق، نخست وزیر این کشور از امیر، دولت و ملت کویت به دلیل مواضع برادرانه خود در قبال عراق و تازه‌ترین آن در کمک برای مقابله با کرونا تشکر کرد.

در این بیانیه به نقل از الکاظمی آمده است: چالش‌هایی که منطقه با آن روبه‌رو است، از همه‌گیری کرونا گرفته تا شرایط سخت اقتصادی، تنش‌های منطقه‌ای و سایر موارد باعث می‌شود ما بیشتر به ضرورت همکاری و بالا بردن سطح هماهنگی بین دو کشورمان واقف باشیم.

نخست وزیر عراق گفت که دولت آن در تلاش است که عراق را به نقطه تلاقی و گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌ها میان طرف‌های مختلف تبدیل کند و تلاش‌هایش را برای تقویت همکاری بین المللی در حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همسایه به کار می‌گیرد.

الکاظمی افزود: بغداد اواخر ماه جاری میلادی میزبان سران کشورهای همسایه عراق و منطقه در اجلاس بغداد خواهد بود و امیدواریم که کشور کویت در بالاترین سطح در آن حضور یابد.

بر اساس بیانیه دولت عراق، امیر کویت ضمن استقبال از الکاظمی و هیات همراه او در کویت ابراز امیدواری کرد که همکاری میان دو کشور توسعه یابد .

امیر کویت همچنین تاکید کرد که کشورش پشتیبان عراق و دولت آن برای رویارویی با بسیاری از چالش‌ها خواهد بود و در رفع موانع برای رسیدن به بهترین روابط در راستای تضمین منافع دو ملت مشارکت می‌کند.

دیدار با رئیس پارلمان کویت

الکاظمی صبح امروز نیز با «مرزوق الغانم» رئیس مجلس امه کویت دیدار و بر برگزاری انتخابات زودهنگام عراق در اکتبر آینده تاکید کرد.

قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن برگزار کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها