در مصاحبه ای تلویزیونی؛

بلینکن: مجبوریم برای خروج مردم با طالبان کنار بیاییم

بلینکن: مجبوریم برای خروج مردم با طالبان کنار بیاییم
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 09:48

وزیر امور خارجه آمریکا به طور ضمنی اذعان کرد که هماهنگ کردن و اجازه گرفتن از طالبان برای خروج اتباع آمریکایی و و همچنین شهروندان دیگر کشورها از افغانستان، ضروری است.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس»، علی الظاهر به این واقعیت اذعان کرد که ایالات متحده باید با طالبان جهت تخلیه اتباع آمریکایی مذاکره کند.

مجری برنامه «با مردم رو به رو شوید» شبکه سی بی اس، از بلینکن پرسید که آیا واشنگتن واقعاً نیاز داشته است تا از طالبان برای خروج آمریکایی ها از خاک افغانستان اجازه بگیرد یا خیر.

بلینکن در پاسخ این سوال گفت: کنترل کابل به دست طالبان است و این یک واقعیت است. این حقیقتی است که ما مجبوریم با آن کنار بیاییم.

وی همچنین ادامه داد: چیزی که بر آن متمرکزم، چیزی که همه ما بر آن متمرکزیم، خارج کردن مردم و حصول اطمینان از این است که ما در حال انجام هر کار ممکن جهت نیل به این مقصود هستیم و به گمانم در این مورد، نیازمند این هستیم که با طالبان که کنترل کابل را به دست دارد، در ارتباط باشیم.

بلینکن روز گذشته نیز در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۸ هزار نفر را با ۶۰ سورتی پرواز از فرودگاه کابل خارج کردیم و از ابتدای این فرایند در اواخر ماه جولای تاکنون نیز ۳۰ هزار نفر را از افغانستان تخلیه کرده ایم.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تبعات اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی نظامیان تروریست آمریکایی در افغانستان ادامه داد: اوضاع در کابل خیلی بی‌ثبات است و ما جمعیت زیادی را در اطراف فرودگاه این شهر شاهد هستیم.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، توافقی بین این کشور و گروه طالبان مبنی بر تامین گذرگاهی ایمن برای عبور تخلیه شوندگان، صورت گرفته است. این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع ایالات متحده مدعی ضرب و شتم برخی از اتباع آمریکایی توسط این گروه شده بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها