یک کشتی نفتی یمن رفع توقیف شد

یک کشتی نفتی یمن رفع توقیف شد
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 11:11

سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که یک فروند از کشتی‌های سوخت‌رسان توقیف‌شده به دست ائتلاف سعودی بعد از 262 روز، رفع توقیف شد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "عصام المتوکل" سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن اعلام کرد، یکی از کشتی‌های نفتی بعد از 262 روز منع شدن از ورود به بندر الحدیده توسط ائتلاف متجاوز، رفع توقیف شد و ناگزیر به خارج از یمن حرکت کرد.

این سخنگو تصریح کرد، کشتی" Voss Spirit "با 29،987 تُن گازوئیل و دارای مجوز از سازمان ملل متحد مجبور شد مقصدش را به خارج از یمن تغییر دهد؛ زیرا ائتلاف تحت امر رژیم سعودی به مدت 262 روز مانع از ورود آن به بندر الحدیده شد.

شرکت نفت یمن پیشتر اعلام کرده بود که 5 فروند دیگر از کشتی‌های نفتی برای تامین سوخت مردم، همچنان در توقیف نیروی دریایی ائتلاف متجاوز قرار دارند.

مناطق تحت کنترل انصارالله یمن ماه‌هاست که از کمبود سوخت رنج می‌برد. انصارالله، ائتلاف به سرکردگی سعودی و دولت فراری یمن را عامل توقیف کشتی‌های نفتی و جلوگیری از ورود آنها به بندر الحدیده معرفی کرده است.

طبق اعلام مدیر اجرایی شرکت نفت یمن، مجموع خسارت‌ها و جرایم نفتکش‌هایی که ائتلاف متجاوز سعودی آن را توقیف کرده‌اند، در سال جاری میلادی به 34 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها