درگیری خشن گروه‌های سیاسی افراطی در پورتلند آمریکا +فیلم و عکس

درگیری خشن گروه‌های سیاسی افراطی در پورتلند آمریکا +فیلم و عکس
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 12:46

اعتراضات میان گروه‌های راست‌افراطی و چپ افراطی آمریکا در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» آمریکا به خشونت کشیده شد و یک نفر به دلیل تیراندازی به معترضان بازداشت شد.

العالم - آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتراضات گروههای راست‌افراطی و چپ افراطی در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» آمریکا روز گذشته (یکشنبه) به خشونت کشیده شد و طرفداران دو گروه درگیر شدند.

دست‌کم یک مرد به دلیل شلیک گلوله به سمت معترضان بازداشت شده است.

22

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، در تیراندازی‌های روز گذشته در اعتراضات پورتلند، کسی آسیب ندید و تا عصر روز گذشته هیچ گزارش و خبری مبنی بر مجروح شدن افراد در درگیری‌های صورت گرفته منتشر نشد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گروههای راست افراطی و چپ افراطی در اعتراضات روز گذشته به شدت با یکدیگر زد و خورد کردند، به سمت همدیگر اسپری خرس پاشیدند و شیشه‌های خودروهای یکدیگر را در هم شکستند.

درگیری‌های شدید بین دو گروه راستگرا و چپگرای آمریکایی در حالی صورت گرفت که «چاک لاویل» رئیس پلیس پورتلند روز جمعه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که مأموران پلیس لزوماً برای متوقف کردن درگیری‌های میان گروههای مداخله نمی‌کند.

333

با این حال وی در ادامه افزود: «فقط صرف آن که در شرایط افزایش تنش‌ها، هیچ‌گونه بازداشتی صورت نمی‌گیرد، به مفهوم آن نیست که افراد متهم به ارتکاب جرایم نمی‌شوند».

طبق این گزارش، پورتلند از سال گذشته به میدان نبرد میان گروههای افراطی سیاسی در ایالات متحده تبدیل شده است.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که اخیراً در تاریخ هفتم آگوست (۱۶ مردادماه)، گروه چپگرای سیاهپوش «آنتیفا» و گروه راست افراطی «پسران مغرور» با برگزاری تجمعات اعتراضی با یکدیگر درگیر شدند و به سمت همدیگر اسپری فلفل و گلوله‌های رنگی پرتاب کردند.

اعتراضات گروههای افراطی آمریکا در پورتلند روز یکشنبه همزمان با سالگرد درگیری شدید بین گروههای راست افراطی و چپ افراطی در مرکز شهر پورتلند صورت گرفت. پورتلند در حقیقت مکانی است که پس از به قتل رسیدن «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در ۲۵ می ۲۰۲۰، به صحنه گسترده اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تبدیل شد.

در درگیری‌ میان گروههای افراطی آمریکا در ۲۹ آگوست سال گذشته میلادی، یک معترض راست افراطی ۳۹ ساله به نام «آرون دانیلسون» کشته شد. عامل تیراندازی به دانیلسون، «مایکل رینهول» یک فعال 48 ساله ضدفاشیست بود که امنیت معترضان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» را تأمین می‌کرد و در نهایت در چهارم سپتامبر سال گذشته میلادی، زمانی که پلیس به دنبال بازداشت وی بود، در ایالت «واشنگتن» به ضرب گلوله کشته شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها