ادامه ادعاهای واهی صهیونیست‌ها علیه ایران

ادامه ادعاهای واهی صهیونیست‌ها علیه ایران
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 18:05

نخست‌وزیر اسرائیل گفته که در دیدار روز پنجشنبه با رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن طرحی جهت "محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه" ارائه خواهد داد.

العالم- کشکول

"نفتالی بنت" در ابتدای نشست هیئت وزیران در روز یکشنبه گفت: "ایرانی‌ها به سرعت در حال غنی‌سازی اورانیوم هستند و زمان متوقف کردن ایران رسیده است، نه اینکه یک شاهراه به شکل توافق هسته‌ای که تاریخ انقضای آن نیز گذشته است برایشان ایجاد کنیم."

همزمان کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای درباره سفر بنت به واشنگتن و دیدار با بایدن، اعلام کرد این دیدار در راستای تقویت روابط دوجانبه و تاکیدی بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به موضوع امنیت اسرائيل است. طبق این بیانیه، بنت و بایدن در مورد مسائل مهم مربوط به امنیت منطقه‌ خاورمیانه و جهان گفتگو خواهند کرد و در این فرصت به دست آمده در مورد تلاش‌ها برای پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و اهمیت کار در جهت آینده‌ای صلح آمیز و امن برای منطقه سخن می‌گویند.

تناقض در کلام بنت درباره توافق هسته‌ای بسیار وجود دارد. تمام رهبران رژیم اسرائیل، از جمله بنت، ادعا می‌کردند که توافق هسته‌ای بدترین توافق است که دست ایران را برای ساخت بمب اتمی باز نگه می‌دارد. لذا آنها تمام لابی‌های‌شان در آمریکا را برای نابود کردن این توافق به‌کار گرفته‌اند و موفق شدند "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به خروج از توافق هسته‌ای متقاعد سازند. امروز نیز همین رهبران و از جمله بمنت بار دیگر دم از عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای می‌زنند.

در دو حال؛ چه ایران به توافق هسته‌ای پایبند بود و چه پایبند نبود، از نظر اسرائیل به معنای "تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی است". لذا جامعه جهانی هیچ توجهی به مواضع و ادعاهای اسرائیل درباره این توافق نمی‌دهد؛ زیرا ماهیت دروغین ادعاهای‌شان ثابت شده است.

یک تناقض هم در بیانیه کاخ سفید به وضوح مشاهده می‌شود جایی که "ازتلاش‌ها برای تقویت صلح، امنیت و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان و اهمیت تلاش برای ایجاد آینده‌ای پرآرامش و امن برای منطقه" سخن گفته است. در حالی‌که دولت آمریکا بیشتر از بقیه می‌داند بنت سیاستمداری بسیار نژادپرست و تندروتر از سلف خود "بنیامین نتانیاهو" است.

همانطور که "یائیر لاپید" وزیر خارجه اسرائیل نیز سه روز پیش در گفت‌وگویی مطبوعاتی تأکید کرد، دستیابی به راه‌حل دو کشور میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در دوران نخست‌وزیری بنت ممکن نیست و توافقی در این‌باره در داحل دولت ائتلافی صورت نگرفته است و این مساله در دستور کار دیدار بنت با جو بایدن در واشنگتن خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها