تأکید خاجی بر تسریع در انتقال کمک های بشردوستانه بین المللی به سوریه

تأکید خاجی بر تسریع در انتقال کمک های بشردوستانه بین المللی به سوریه
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 20:47

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل ضمن مخالفت با تحریم ها و فشار دول غربی به دولت سوریه و اشاره به شرایط سخت زندگی مردم و تشدید بحران کرونا، خواستار افزایش و تسریع در انتقال کمک های بشردوستانه بین المللی به این کشور شد.

العالم - ایران

در گفت و گوی تلفنی «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، آخرین تحولات صحنه سیاسی و میدانی این کشور مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت و گو، طرفین بر لزوم برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در راستای پیشرفت حل و فصل بحران سوریه از طریق ساز و کار مسالمت آمیز تاکید کردند.

در ادامه خاجی ضمن مخالفت با تحریم ها و فشار دول غربی به دولت سوریه و اشاره به شرایط سخت زندگی مردم و تشدید بحران کرونا، خواستار افزایش و تسریع در انتقال کمک های بشردوستانه بین المللی به این کشور شد.

گیر پدرسون نیز علاوه بر قدردانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران در روند حل مسالمت آمیز بحران سوریه، آغاز به کار دولت جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و خواستار تداوم و تعمیق همکاریهای فیمابین در این زمینه شد.

حاضران در شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه از ۱۶ تا ۱۷ تیر ماه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با حضور سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه)، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و کشورهای ناظر شامل عراق، لبنان، برگزار شد، بر لزوم برگزاری هرچه زودتر ششمین دور از نشست‌های کمیسیون نگارش کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو تأکید کردند؛ در این خصوص، بر عزم خود مبنی بر حمایت از کار کمیته از طریق تعامل مستمر با طرف‌های سوری کمیته قانون اساسی و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، گیر پدرسون به عنوان تسهیلگر جهت اطمینان از عملکرد پایدار و مؤثر تصریح کردند.

پربیننده ترین خبرها