عضو ارشد طالبان: دولت جدید افغانستان به‌زودی تشکیل می‌شود

عضو ارشد طالبان: دولت جدید افغانستان به‌زودی تشکیل می‌شود
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 16:20

معاون رهبری طالبان گفت: رایزنی‌های جدی بین شورای رهبری، دفتر سیاسی و مقامات بخش امنیتی طالبان در جریان است و دولت جدید تشکیل و به زودی اعلام می‌شود.

العالم - جهان اسلام

«مولوی محمد یعقوب مجاهد»، معاون طالبان و رئیس کمیسیون نظامی این گروه، گفت که نبود دولت یک مشکل بوده و آنها در حال رایزنی‌های جدی برای تشکیل دولت جدید هستند و این ساختارها پس از تکمیل شدن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

مولوی محمد یعقوب مجاهد در گفت‌وگو با رادیو شریعت گفت که رایزنی‌های جدی بین رهبری طالبان، شورای رهبری، دفتر سیاسی، مقامات بخش امنیتی و سایر رهبران در جریان است و دولت جدید تشکیل و به زودی اعلام می‌شود.

به گفته وی، دلیل تاخیر در تشکیل دولت جدید این است که سعی کنیم بسیار محتاط باشیم و هیچگونه مسئله احتمالی را پس از تشکیل دولت مطرح نکنیم.

وی افزود: دلیل تاخیر در اعلام دولت این است که ما بسیار تلاش می‌کنیم تا سیستمی را ایجاد کنیم که نتیجه همه فداکاری‌ها و سختی‌های ما باشد و آن یک دولت نماینده و پایدار برای همه هموطنان باشد. ما در حال رایزنی هستیم تا مشکلات پس از تشکیل مجدد دوباره ایجاد نشوند.

مجاهد همچنین آمریکایی‌ها را مسئول هرج و مرج در فرودگاه کابل دانست و ابراز امیدواری همه کسانی که با توطئه آمریکایی‌ها ترغیب شده‌ تا افغانستان را ترک کنند، بازگردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها