بغداد: هیچ گاه روابط خود را با سوریه قطع نکرده‌ایم

بغداد: هیچ گاه روابط خود را با سوریه قطع نکرده‌ایم
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 21:39

وزیر خارجه عراق با تأکید بر ادامه روابط با سوریه گفت که علت عدم دعوت از سوریه برای حضور در نشست بغداد، به خاطر مسائل اختلافی بود.

العالم - عراق

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق خبر داد که اجلاس کشورهای همسایه عراق، شنبه ششم شهریور ماه جاری در بغداد برگزار خواهد شد.

حسین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «بغداد از دعوت کشورها برای حضور در این نشست بازخورد مثبتی گرفته است... بغداد از پنج عضو دائم شورای امنیت نیز دعوت کرده است... روسیه نیز با سفیر خود حضور پیدا خواهد کرد».

وی درباره عدم دعوت از سوریه برای حضور در این نشست گفت: «مسئله سوریه، یک مسئله اختلافی است... برادران سوری این موضوع را می‌فهمند... ما روابط خوبی داریم و روابط دیپلماتیک خود را هیچ گاه با سوریه قطع نکردیم».

وزیر خارجه عراق درباره نظامیان تروریست آمریکا در این کشور گفت: «عراق آماده خروج نیروهای آمریکایی است... بغداد ابزار و وسایل مبارزه با تروریسم را در اختیار دارد».

حسین خاطر نشان کرد: «در زمینه مبارزه با تروریسم، آمادگی کامل داریم... سرویسهای امنیتی، اطلاعات کافی درباره تروریستها دارند».

وی درباره احتمال باقی ماندن عناصر آمریکایی در عراق تأکید کرد: «توافق روشنی درباره خروج یگانهای جنگی آمریکا وجود دارد... ولی هنوز یگانهایی برای کمک به دولت عراق و سرویسهای امنیتی حضور دارند».

وزیر خارجه عراق درباره خرید سامانه «اس-۴۰۰» از روسیه هم گفت: «خرید اس-۴۰۰ صحت ندارد، ولی با طرف روس، روابط نظامی، دفاعی و امنیتی داریم».

حسین خاطر نشان کرد: «نیاز به روابط خوبی در همه زمینه‌ها [با روسیه] داریم... گفت‌وگو خواهیم کرد و به یادداشت تفاهمنامه خواهیم رسید».

پربیننده ترین خبرها