گزارش خبرنگار العالم از آخرین اوضاع درعا بعد از توقف خروج عناصر مسلح + فیلم

چهارشنبه 3 شهريور 1400 - 17:50

خبرنگار شبکه العالم در دمشق از اعزام تجهیزات جدید به شهر درعا از سوی مسئولان سوری برای کنترل اوضاع این شهر خبر داد.

العالم سوریه

در پی اقدام گروه های مسلح به تیراندازی به نیروهای ارتش سوریه و غیرنظامیان با هدف متوقف کردن روند خروج عناصر مسلح از این شهر ، مقامات سوری، تجهیزاتی جدید را به شهر درعا فرستاده اند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در تماس مستقیم با این شبکه گفت که مقامات دولت سوریه صبح امروز تجهیزاتی جدید را به شهر درعا که اوضاع آن از دیروز ناآرام است، فرستاده اند.

گروه های مسلح مستقر در داخل منطقه درعا البلد و السد و اردوگاه به سوی نیروهای ارتش سوریه و غیرنظامیان در اطراف منطقه گذرگاه السرایا تیراندازی کرده تا روند خروج عناصر مسلح را متوقف کنند و عملا هم این کار را کردند.

پس ازاین وضعیت، دولت سوریه به اعزام تجهیزات جدید برای کنترل اوضاع در اطراف آن منطقه اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم ،گروه های مسلح دائما تلاش می کنند تا با تیراندازی به سمت منازل شهروندان و از طریق رفت و آمد اهالی منطقه بر این وضعیت تاثیر بگذارند.

وی افزود: امروز همه منتظرند ببنند چه تصمیماتی صادر می شود . آیا دستوراتی مبنی بر تکمیل روند خارج کردن گروه های مسلح به شمال سوریه اتخاذ خواهد شد و یا اینکه روند خروج عناصر مسلح از درعا متوقف خواهد شد.

خبرنگار العالم اظهار داشت : دولت سوریه لیستی مشتمل بر اسامی 100 نفر از افراد تحت تعقیب را که دراقدامات تروریستی علیه دولت سوریه و غیرنظامیان دست دادشته اند، ارائه کرده و خواهان تحویل آنان به مقامات و یا اخراج آنان از شهر درعا شده اند.

به گفته حسام زیدان، تا کنون گروه های مسلح یا کمیته مذاکره کننده از طرف آنان در منطقه درعا البلد هیچ پاسخی نداده اند.

پربیننده ترین خبرها