انتفاضه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف متجاوز

انتفاضه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف متجاوز
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 10:23

مناطق یمنی تحت تسلط ائتلاف متجاوز سعودی در اعتراض به بی ثباتی امنیتی و نابسامانی وضعیت معیشتی شاهد اعتراض های گسترده ای در مخالفت با اقدامات نیروهای متجاوز و مزدوران بود.

العالم یمن

گروههای مردمی و سیاسی استان های تعز، عدن، حضرموت و المهره تهدید کردند این اعتراض ها تا دست یافتن بر خواسته هایشان ادامه خواهد داشت.

مهم ترین استان های جنوبی یمن و مناطق تحت تسلط ائتلاف سعودی اماراتی طی روزهای اخیر شاهد غلیان مردمی و افزایش دامنه اعتراض ها بوده که برخی نیز به نافرمانی مدنی انجامید و مردم شعارهایی در مخالفت با بی ثباتی امنیتی و حضور نیروهای خارجی سر داده و نابسامانی خدمات و وضعیت اقتصادی و معیشتی را نیز محکوم کردند.

هفته های اخیر شاهد افزایش موج خشم مردمی و عمومیت یافتن اعتراض ها در چندین منطقه بود و خیابان های تعز هم چنان مملو از گروههای خشمگینی بود که نابسامانی وضعیت و افزایش جنایت را محکوم می کردند.

استان های عدن ، لحج و حضرموت نیز نابسامانی وضعیت امنیتی و معیشتی و افزایش قیمت ها را محکوم کردند این در حالی است که المهره نیز از چند روز پیش شاهد تظاهرات های برای مخالف با حضور سعودی هاو بریتانیایی ها بود.

برخی محافل و گروههای جنوبی نیز تهدید کردند در صورت عدم تحقق درخواستهایشان اقدامات بحران زا افزایش خواهد یافت که بیانگر خشم روبه رشدی است که فقط به خیابانها محدود نخواهد شد بلکه این اعتراض ها شاهد پیوستن رهبران قبائل و مسئولین دولتی و نظامی و برگزاری تظاهرات های نظامی اخیر در عدن در اعتراض به بدی وضعیتشان بود.

به نظر می رسد ائتلاف سعودی اماراتی در برابر این جنبش مردمی در تنگنا قرار گرفته به ویژه که با ادامه اقدامات ناقض و سیاست های نادرست ائتلاف و گروههای اطرافش، این وضعیت خفقان آور بی وقفه از ماهها پیش به انتفاضه مردمی گسترده تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها