به روز رسانی می شود؛

وقوع چند انفجار در کابل؛ 60 کشته و 150 زخمی/ افزایش کشته‌های تفنگداران آمریکایی به 12 نفر/داعش مسئولیت حمله کابل را برعهده گرفت/ وقوع انفجار چهارم در کابل

وقوع چند انفجار در کابل؛ 60 کشته و 150 زخمی/ افزایش کشته‌های تفنگداران آمریکایی به 12 نفر/داعش مسئولیت حمله کابل را برعهده گرفت/ وقوع انفجار چهارم در کابل
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 18:30

رسانه های خبری از افزایش شمار کشته های دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل به 60 نفر و زخمی ها به 150 تن خبر دادند. انفجارهایی که طالبان گفته احتمالا داعش آن را مرتکب شده است.

العالم ـ جهان اسلام

رسانه‌های خبری علاوه بر وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل، از شنیده‌شدن صدای تیراندازی در محل حادثه خبر داده‌اند.

گزارش رسانه های خبری افغانستان به نقل از منابع محلی حاکی است که انفجار شدید در دروازه کمپ باران فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل صورت گرفته است و به‌دنبال آن تیراندازی نیز به‌گوش رسیده است.

در همین حال رویترز گزارش داد که جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل را تأیید و اعلام کرده است که از تعداد قربانیان در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست.

یک منبع امنیتی طالبان به الجزیره گفته است انفجار در فرودگاه کابل حمله انتحاری بوده که به زخمی شدن دستکم ۱۵ نفر منجر شده است.

یک مقام آمریکایی هم گفته است که گزارش های اولیه نشان می دهد انفجار در کابل انتحاری بوده است.

در همین حال «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با تروریستی خواندن این حمله خاطرنشان کرده که طالبان درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار آمریکا قرار داده بود.
وی خاطرنشان کرد که طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است و اجازه نمی دهد تروریست‌ها از افغانستان به‌عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند.
طالبان درباره احتمال حمله گروه های تروریستی به‌عنوان نمونه داعش, به نظامیان آمریکایی هشدار داده است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که بر اثر انفجار در اطراف فرودگاه کابل دستکم ۳ سرباز آمریکایی زخمی شدند اما مطابق آخرین خبرها 4 تن از تفنگداران آمریکایی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شده اند.

رویترز گزارش داده بود که بر اثر دو انفجار در اطراف فرودگاه کابل ۱۳ نفر کشته شدند که در بین آنها شماری از کودکان و عناصر طالبان وجود دارند.

پیش از این، شمار کشته های انفجار نزدیک فرودگاه کابل دستکم 2 نفر اعلام شده بود.

اما مطابق آخرین خبرهای منتشر شده شمار کشته ای انفجارهای انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل به 60 نفر و شمار زخمی ها به 120 نفر افزایش یافته است.

داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت

اسپوتینک روسیه گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را برعهده گرفته است.

کشته شدن 4 تفنگدار آمریکایی

سفیر آمریکا در کابل اعلام کرده است بر اثر انفجار در اطراف فرودگاه کابل ۴ تن از تفنگداران آمریکایی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا کشته شدن شماری از تفنگداران این کشور را در انفجارهای فرودگاه کابل تایید کرد.

افزایش کشته ها به 60 و زخمی ها به 150

بر اثر وقوع انفجارهای مهیب در نزدیکی فرودگاه کابل، رسانه های خبری شمار کشته ها و زخمی های این انفجارهای انتحاری را همچنان در حال افزایش اعلام کرده اند.

افزایش شمار کشته های تفنگداران آمریکایی به 12 نفر

به دنبال انتشار اخبار افزایش شمار کشته های دو انفجار انتحاری مهیب در نزدیکی فرودگاه کابل به 60 نفر، حال رسانه های خبری از افزایش شمار کشته های تفنگداران آمریکایی در این انفجارها به 10 نفر خبر داده اند.

یپش از این سفیر آمریکا در کابل اعلام کرده بود که بر اثر انفجار در اطراف فرودگاه کابل ۴ تن از تفنگداران آمریکایی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند.

مطابق تازه ترین خبرهای منتشر شده شمار کشته های این انفجارها به 60 نفر و تعداد زخمی ها نیز به 150 نفر افزایش یافته است. احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت اوضاع زخمی ها وجود دارد.

براساس این گزارش، پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده انفجار در بیرون فرودگاه کابل توسط یک عامل داعش انجام شده است.

آمریکا و انگلیس، امروز- پنجشنبه- از احتمال وقوع حمله تروریستی در اطراف فرودگاه کابل خبر داده و از شهروندانشان خواسته بودند هرچه زودتر محل را ترک کنند.

خبرنگار العالم در افغانستان در این باره گزارش داد که طالبان درباره هشدارهای آمریکا و انگلیس درخصوص حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل اظهارنظر نکرده‌اند.

در همین حال رویترز امروز (پنحشنبه) ساعاتی پیش از انتشار خبر انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل گزارش‌ داد که هواپیمای ترابری ارتش ایتالیا پس از بلند شدن از روی باند فرودگاه کابل هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.

ژنرال مک‌کنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» گفت که در انفجار‌های کابل ۱۲ سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند و ۱۵ سرباز دیگر زخمی شدند.

داعش مسئولیت انفجارهای کابل را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفت.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که انفجار چهارم که در سراسر کابل شنیده شده است، ساختمان مهمات و تجهیزات در کابل بود که به دست نیروهایی که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شوند، منفجر شد تا بدست طالبان نیفتد.

واکنش ترامپ به انفجارهای کابل

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که توافق با طالبان برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در دولت او حاصل شد، در بیانیه‌ای ضمن اظهار تاسف شدید از کشته شدن ۱۲ نیروی نظامی آمریکا در انفجار محوطه فرودگاه کابل گفت که «نباید اجازه می دادیم این حادثه رخ دهد».

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنانی اعلام کرد، کسانی که عوامل حمله در نزدیکی فرودگاه کابل بودند، بدانند که «ما نخواهیم بخشید، فراموش نخواهیم کرد».

افزایش تعداد کشته‌های نظامیان آمریکایی به 13 نفر

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که تعداد کشته‌های نظامیان آمریکایی در دو انفجار کابل به 13 نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها