سلاح سرد در کمین اسرائیلی های مقیم مغرب  

سلاح سرد در کمین اسرائیلی های مقیم مغرب  
جمعه 5 شهريور 1400 - 13:33

رسانه های اسرائیلی روز پنجشنبه از کشته شدن یک اسرائیلی با سلاح سرد خبر دادند که در فلسطین مساله ای عادی و در پاسخ به اقدامات اشغالگران است اما این حادثه کمی تفاوت دارد زیرا در طنجه مغرب و توسط یک جوان مغربی انجام شد.

العالمدرگوشی

رسانه های اسرائیلی بر تابعیت فرد کشته شده تاکید دارند اما رسانه های مغرب در صدد این هستند تاکیدکنند مقتول شهروندی مغربی است که به آیین یهودی گرویده است . در حالی که رسانه های صهیونیستی اشغالگران با تردید در این حادثه ، آن را شبیه به "یهودستیزی " می دانند، رسانه های رسمی مغرب اعلام کردند ضارب اختلال روانی داشته و سابقه دار است.

ضمن چشم پوشی از اینکه این حادثه حمله یک مبارز مغربی بیزار از عادی سازی بوده یا اختلافی شخصی میان دو نفر بوده که یکی از آنان دارای تابعیت اسرائیلی است ، چند مساله در اینجا مطرح می شود:

این حادثه اولین مورد از اعلام رسمی عادی سازی ذلت بار مغرب و از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی پس از قطع آن با انتفاضه فلسطین است.

این حادثه در کمتر از 10 روز پس از اقدام یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یعنی سفر به رباط برای افتتاح سفارت خانه رژیم و دیدار با وزیر خارجه مغرب و دیگر مقامات مغربی رخ داد.

رسانه های اسرائیلی با عربها با اکراه برخورد می کنند و این حوادث را در راستای یهودی ستیزی میدانند و آن را تروریسم توصیف می کنند که روش معمول رژیم غاصب دزد برای جلب همدردی است ، بنابراین عادی سازی؛ نژادپرستی صهیونست ها را تغییر نداده و نخواد داد زیرا رژیمشان بر پایه دروغ و اشغال اراضی دیگران و ادعای نژادپرستی است .

دولت های کشورهای عربی عادی ساز هنگام حمله به اسرائیلی ها در کشورشان همگی همان بهانه را می آورند که مهاجم اختلال مغزی دارد و همه کسانی که به گردشگران در مصر، اردن و اکنون نیز در مغرب حمله کرده اند؛ اختلال مغزی دارند و به بیمارستان های روانی مراجعه دارند تا بدین ترتیب انگیزه های سیاسی برای اقدام به چنین حملاتی را تکذیب کنند و این بزرگترین دلیل بر نارضایتی مردم از عادی سازی است و اصرار دولتهایشان به آن ؛ برای باقی ماندن در قدرت و جلب حمایت امریکا و نه بیشتر است یعنی خیانت به مساله عربها و مسلمانان برای تحقق فقط منافع شخصی که به خوبی پایبندی آنان به این عادی سازی را علیرغم مشکلات ناشی از آن ، تفسیر می کند .

ما از نیت مهاجم و حمله با سلاح سرد مطمئن نیستیم که آیا به خاطر فلسطین یا مسائل شخصی بوده اما مطمئن هستیم اکثر مردم کشورهای عربی از جمله مردم مغرب با توافق های عادی سازی که خنجر به پشت فلسطین می زنند، مخالفند و موجب بحرانی شدن روابط با همسایه ها می شود همانگونه که برای همسایه الجزائری پیش آمد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها