منابع صهیونیستی مدعی شدند:

تل‌آویو به تشکیلات خودگردان وام اعطا می‌کند

تل‌آویو به تشکیلات خودگردان وام اعطا می‌کند
جمعه 5 شهريور 1400 - 14:03

پس از گزارش منابع خبری در خصوص بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و نگرانی واشنگتن از این امر، منابع صهیونیستی ادعا کردند که تل‌آویو قصد اعطای وام 800 میلیون‌دلاری به تشکیلات خودگردان را دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع عبری‌زبان، امروز (جمعه)، مدعی شدند که تل‌آویو قصد اعطای وام چندصد میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین را دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو وامی به ارزش ۸۰۰ دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا خواهد کرد.

طبق این گزارش، این وام در چند مرحله و تام پایان سال جاری میلادی به طور کامل به تشکیلات خودگردان اعطا خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع خبری پیش از گزارش داده بودند که بعد از توقف بخشی‌ از کمک‌های مالی تل‌آویو به رام‌الله، «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات کل تشکیلات خودگران پیامی در خصوص وضعیت بد اقتصادی رام‌الله برای مقامات آمریکایی ارسال کرده است.

پس از این پیام، «هادی عمرو»‌ مسئول پرونده فلسطین-اسرائیل در وزارت امور خارجه آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری وارد فلسطین اشغالی شدند و با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار کردند.

منابع خبری در این خصوص گزارش داده بودند، در شرایطی که جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین متزلزل شده است و مقبولیت این تشکیلات در نزد مردم فلسطین در پی چند اقدام رسواکننده به پایین‌ترین حد خود رسیده است، دولت آمریکا و در کنار آن تل‌آویو در تکاپو هستند تا طرحی جدید را با هدف جان‌بخشی مجدد به تشکیلات خودگردان از راه کمک‌های اقتصادی آغاز کنند البته به ازای زمینه‌سازی برای اعمال تغییر در نظام سیاسی فلسطین و درخواست از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای فراهم کردن زمینه این تغییرات و آمادگی برای کنار رفتن از قدرت.

روزنامه «الاخبار» نیز به نقل از برخی منابع در تشکیلات خودگردان در ارتباط با سفر رئیس سیا به فلسطین اشغالی خبر داده بود که او با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان درباره آغاز مجدد روند سازش میان فلسطینیان و تل‌آویو، وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان، بحران مالی رام‌الله و چگونگی حمایت از تشکیلات برای بقا، مقامات آتی تشکیلات خودگردان فلسطین و چگونگی جلوگیری از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای عدم اثرگذاری بر تصمیم‌گیری مردم فلسطین، حمایت از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات برای ممانعت از وقوع انتفاضه جدید، و بالا بردن سطح هماهنگی‌های امنیتی میان رام‌الله و واشنگتن بحث و تبادل نظر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها