اروپا هم پس از ژاپن آلودگی واکسن‌های آمریکایی را بررسی می‌کند

اروپا هم پس از ژاپن آلودگی واکسن‌های آمریکایی را بررسی می‌کند
جمعه 5 شهريور 1400 - 16:02

بعد از اعلام ژاپن مبنی بر آلودگی واکسن‌های مدرنا، آژانس دارویی اروپا هم امکان آلودگی این واکسن آمریکایی را بررسی می‌کند.

العالم - اروپا

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده است.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که برای اولین بار از بهار سال 2020 بحران کرونا به دومین مسئله مهم دربین شهروندان آلمانی تبدیل شده است. بر اساس جدیدترین نظر سنجی که به سفارش "زد دی اف" آلمان انجام شده است 40 درصد موضوع حمایت از آب و هوا را مسئله فوری و ضروری نامیدند و 34 درصد هم بحران کرونا را مسئله مهم ارزیابی کردند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد که 58 درصد شرکت کندگان در این نظر سنجی اقدامات کرونایی فعلی را درست ارزیابی کردند . 19 درصد هم آن را بیش از حد ضعیف دانستند.

63 درصد شهروندان آلمانی هم معتقدند که موج چهارم کرونا به اندازه موج های قبلی با توجه به افزایش نرخ واکسینایون منجر به بار و فشار زیاد بر بیمارستان ها نخواهد شد.

بی‌بی‌سی با انتشار گزارشی اعتراف کرده که یک‌ونیم میلیون دُز واکسن آلوده مدرنا از مبدا اسپانیا به ژاپن ارسال شده و شرکت دارویی تادکا در ژاپن پس از شیوع مشکوک ویروس متوجه وجود مواد خارجی عجیب در ویالهای ارسالی شده است.

ژاپن با قطع فوری تزریق واکسن آمریکایی مدرنا اعلام کرده کشورهای جایگزین را برای واردات واکسن انتخاب می‌کند

حالا آژانس دارویی اروپا هم در حال بررسی این موضوع است که آیا تحویل های این واکسن به اتحادیه اروپا هم تحت تاثیر این آلودگی ها بوده است.

خستگی شهروندان از واکسیناسیون و شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا ترکیب خطرناکی است که این روزها جامعه آلمان را هدف قرار داده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان در جدیدترین ارزیابی خود اعلام کرده که موج چهارم کرونا بیشتر جوانان را هدف قرار داده است و همچنین به صورت روزافزون در بین گروه های سنی میانسال گسترش می یابد.

بر این اساس پویایی واکسیناسیون در آلمان به نظر می رسد تمام شده و معمولا افراد واکسینه نشده به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان نرخ مبتلایان جدید در بین گروه های سنی 15 تا 34 سال در آلمان روز پنج شنبه به 115 نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسید که تقریبا دو برابر تعداد مبتلایان جدید در سراسر این کشور و در بین همه گروه های سنی است.

در بین افراد بالای 60 سال که واکسیناسیون در بین آن ها بسیار بالا است تعداد مبتلایان جدید کاهش چشمگیری داشته و در این گروه سنی نرخ مبتلایان جدید حدود 17 مورد به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته است.

یکی از دلایل برای افزایش تعداد مبتلایان جدید در بین جوانان آلمانی آمادگی کم برای واکسیناسیون در بین این گروه سنی عنوان شده است.

براساس ارزیابی های انستیتو رابرت کخ آلمان افزایش تعداد مبتلایان در بین افراد جوان در داده های کلینیکی قابل مشاهده است. در حالی که بیماران بیمارستانی مبتلا به کرونا در ابتدای سال به صورت میانگین 77 سال سن داشتند، میانگین سنی این افراد از اواسط آگوست به حدود 46 تا 48 سال رسید. این گزارش از پیشرفت پایین کمپین واکسینسیون و مراجعه اغلب افراد واکسینه نشده به بیمارستان ها خبر می دهد.

بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان دلتا ویروس همچنان عامل 99 درصد ابتلا به کرونا در بین شهروندان است.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان هم همچنان در حال افزایش است . انستیتو "رابرت کخ" آلمان صبح امروز خبر داد که 12029 تست کرونای مثبت جدید در کشور در عرض 24 ساعت گذشته وجود داشته که 2749 مورد بیشتر از جمعه هفته پیش بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به 70.3 افزایش پیدا کرده است. 14 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

18 هزار شهروند آلمانی با وجود واکسیناسیون کامل به کرونا مبتلا شده اند.

تسنیم

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین اعلام کرده که تا به حال بیش از 18 هزار نفر در آلمان با وجود واکسیناسیون کامل به کرونا مبتلا شده اند. با این همه انستیتو رابرت کخ آلمان تاثیر واکسن برای مقابله با این بیماری را بسیار بالا ارزیابی می کند.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان تا به حال حدود 59.7 درصد کل جمعیت آلمان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و 64.6 درصد هم حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها